To tylko jedna z 21 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
1. Charakteryzacja firmy Red Bull GmbH
Twórcą firmy Red Bull jest Austriak Dietrich Mateschitz. Na pomysł, na jej założenie wpadł podczas podróży do Tajlandii. Kupił on tam napój energetyczny Krating Dang (co oznacza „czerwony bizon”) i postanowił ściągnąć go do Europy. W 1984 roku założył firmę Red Bull GmbH. Zmienił nazwę z „czerwonego bizona” na „czerwony byk”. Dietrich posiada 49% udziału, a 51% przypadło austriackim partnerom.
Firma skupiła się na produkcji energetycznego napoju o nazwie Red Bull Energy Drink, o wysokiej zawartości kofeiny. To właśnie na tym produkcie Austriak zarobił ponad 2mld USD. Obecnie sprzedawany jest także w ponad 50 krajach Red Bull Sugar Free (pozbawiony cukru). W 2008 roku został wprowadzony w 7 krajach napój o nazwie Red Bull Simpl Cola (produkowany z naturalnych składników).
3.1. Słabe i mocne strony kampanii marketingowej
1. Zalety:
nadanie napojowi image’u zakazanego owocu skłania większość ludzi, szczególnie młodych, do kupienia tego produktu, ponieważ to, co zakazane bardziej przyciąga;
slogan reklamowy Red Bull doda Ci skrzydeł wpada w ucho. Pzez takiego typu hasła reklamowe szybko zapamiętuje się produkt. Widząc ten napój w sklepie każdemu skojarzy się z tym sloganem;
poprzez sponsorowanie różnych imprez zwłaszcza sportów ekstremalnych takich jak: pokazy FMX, wyścigi powietrzne, zawody papierowych samolotów, surfingu, itp. każdemu będzie się ten produkt dobrze kojarzył;
Akademia Górniczo-HutniczaWydział ZarządzaniaZarządzanie i Inżynieria Produkcji
MARKETING
Red Bull
Spis treści:
Charakteryzacja firmy Red Bull GmbH………………………………………………..3
Napój energetyczny Red Bull………………………………………………………….4
Kampania marketingowa……………………………………………………………....5
3.1. Słabe i mocne strony kampanii marketingowej…………………….……..6 4. Analiza SWOT przedsiębiorstwa……………………………………………………..…6
5. Marketing Mix………………………………………………………………..…………7
5.1. Produkt - Fresh Mind………………………………………………………...……7 5.1.1. Fresh Mind- skład………………………………………………………..7
5.1.2. Światowe metody na kaca…………………………………………….…8
5.2. Ludzie- rynek zbytu ……………………………………………..……..…………9
5.3. Cena…………………………………………………………………….………..12
5.4. Strategie dystrybucji……………………………………….……………………..13 5.5. Promocja………………………………………………………………….………13
1. Charakteryzacja firmy Red Bull GmbH
Twórcą firmy Red Bull jest Austriak Dietrich Mateschitz. Na pomysł, na jej założenie wpadł podczas podróży do Tajlandii. Kupił on tam napój energetyczny Krating Dang (co oznacza „czerwony bizon”) i postanowił ściągnąć go do Europy. W 1984 roku założył firmę Red Bull GmbH. Zmienił nazwę z „czerwonego bizona” na „czerwony byk”. Dietrich posiada 49% udziału, a 51% przypadło austriackim partnerom.Firma skupiła się na produkcji energetycznego napoju o nazwie Red Bull Energy Drink, o wysokiej zawartości kofeiny. To właśnie na tym produkcie Austriak zarobił ponad 2mld USD. Obecnie sprzedawany jest także w ponad 50 krajach Red Bull Sugar Free (pozbawiony cukru). W 2008 roku został wprowadzony w 7 krajach napój o nazwie Red Bull Simpl Cola (produkowany z naturalnych składników). Przedsiębiorstwo w 1992 roku zaczęło rozwijać się w Węgrzech i Słowenii, w 1994 roku w Niemczech, a w 1997 - Stanach Zjednoczonych. W 1995 roku zostało założone przedstawicielstwo firmy na polskim rynku. Obecnie działa w ponad 100 krajach na całym świecie.Firma zatrudnia ok. 4600 osób, w tym 85 w Polsce.
(…)
… dla wszystkich przemian chemicznych zachodzących w organizmie, a od ich stężenia zależy efektywność tych procesów. Przyspieszają cykl oddychania komórkowego i enzymatycznej przemiany aldehydu octowego w warunkach zaburzenia równowagi oksydacyjno — redukcyjnej. Kwas askorbinowy naturalny antyoksydant i wymiatacz wolnych rodników. Wzmacnia działanie innych antyoksydantów. Nie jest wytwarzany przez organizm i musi być ciągle uzupełniany. Witamina C Bierze udział w przemianach tyrozyny, syntezie steroidów nadnerczowych. Witamina C ma wpływ na zachowanie prawidłowego potencjału oksydacyjnego w komórce.
.
5.1.2. Światowe metody na kaca Japonia: Kac w kraju Kwitnącej Wiśni nosi wdzięczną nazwę futsuka yoi, co oznacza "ból głowy po ostrym piciu”. Serwuje się tam tylko jedną potrawę - flaczki. Z tego samego powodu cieszą…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)