Fazy procesu informacji i ich teleinformatyczna realizacja - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 903
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Fazy procesu informacji i ich teleinformatyczna realizacja - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Fazy procesu informacji i ich teleinformatyczna realizacja:
generowanie informacji (produkcja) - Terminale, serwery, bazy danych, czujniki, RFID, systemy alarmowe, systemy monitoringu, systemy lokalizacyjne,
gromadzenie informacji (zbieranie) - Sieci dostępowe - przewodowe, bezprzewodowe, satelitarne, optyczne, radiowe,
przechowywanie informacji (pamiętanie, archiwizowanie, magazynowanie) - Hurtownie danych, bazy danych, SAN-y, serwery, portale, vortale, strony internetowe,
przekazywanie informacji (transmisja) - Sieci TCP/IP, ISDN, LAN, WAN, WLAN, GSM, UMTS, Bluetooth, IrDA, WiFi, WiMax,itd..
przetwarzanie informacji (przekształcanie, transformacja) - serwery, hosty
udostępnianie informacji (upowszechnianie) - Portale, vortale, monitory, tablice informacyjne, znaki, piktogramy, strony www
interpretacja informacji (translacja na język użytkownika) - przezroczystość sieci do przesyłania informacji dla różnego rodzaju protokołów informatycznych (CRM, ERP, SaaS, itp..)
wykorzystywanie informacji (użytkowanie) - w innych systemach np. zarządzanie kadrami, systemy finansowo- księgowe itp. Im dokładniejsza informacja tym wyższa jej jakość a zatem i efekt działania podjętego na podstawie informacji będzie bardziej skuteczny i pewny - SLA i QoS. Wraz ze wzrostem jakości informacji wzrasta także koszt jej uzyskania - Odpowiednia redundancja sieci telekomunikacyjnej, S/N, BER, opóźnienie. Istotne jest także by nie zgubić się w natłoku mało istotnych informacji, które mogą przysłonić rzeczywisty obraz sytuacji - Eksploracja danych (data mining). Obecnie wraz z wprowadzeniem sieci pracujących z protokołami TCP/IP (Transmission Control Protocol / Internet Protocol) można zaobserwować coraz to szersze wprowadzenie usług telekomunikacyjnych do procesu przewozowego i obsługi klienta (pasażera). Dla przykładu można tu wymienić bazy danych (data centre), rezerwowe bazy danych (recovery data centre), wydzielone wirtualne sieci prywatne (virtual private network) dla poszczególnych branż kolejowych a nawet aplikacji, lokalizacje pociągów, przesyłek, zdalna rezerwacja biletów itd. Usługi te wspierają konkurencyjność przewoźników i firm kolejowych w walce o klienta. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz