Do usług bazodanowych, które w perspektywie czasu będą stosowane w Spółkach Kolejowych można zaliczyć:
Data Centre - tj. różnego rodzaju bazy danych np. bazy klientów, urządzeń, pracowników itd. Bazy danych muszą być na bieżąco aktualizowane.
Recovery Data Centre - zapasowe bazy danych, które muszą być synchronicznie aktualizowane z podstawową bazą danych.
Content Delivery Network - serwery, bazy danych zawierające informacje dla: klientów, pracowników, partnerów biznesowych.
W tych przypadkach dostęp do określonych informacji drogą teleinformatyczną mogą mieć tylko określone grupy zainteresowanych.
Storage Area Network - Hurtownie zasobów pamięci umieszczone w odpowiednio przygotowanych pomieszczeniach, odpowiednio chronione. W hurtowniach tych umieszcza się dane, które są dostępne tylko dla właściciela tych danych.
Vortal branżowy - w vortalu umieszczone są informacje dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie np. realizacji przetargów na usługi bądź dostawę materiałów i urządzeń. W vortalach mogą również zamieszczać swoje oferty firmy, które chcą oferować swoje usługi bądź też chcą współpracować ze Spółkami Kolejowymi. Oferty te mogą dotyczyć np. dostawy materiałów, usług, cen, ogłoszeń itd.
e-commerce w zakresie B2B (Business to Business). Usługa ta odnosi się do sprzedaży, kupna i rozliczeń poprzez sieć internetową.
Contact Centre - usługa traktowana jako „punkt styku” pomiędzy dostawcą usług (Spółka Kolejowa), a klientem. W chwili obecnej w świecie, usługa ta ma bardzo dużą dynamikę wzrostu. e-learning - usługa, która może być stosowana przy szkoleniu własnej załogi, gdzie mogą być podawane np. wykładnie decyzji zarządu czy poleceń wysokiej rangi pracowników.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)