To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Etapy konstruowania Biznes Planu:
Pierwszym krokiem w tworzeniu Biznes Planu jest Analiza Marketingowa. - analizowanie i obserwowanie rynku, poszukiwanie nowych szans zanim konkurent je dostrzeże, wygrywanie atutów przedsiębiorstwa w kontekście dostrzeżonych szans, a następnie opracowanie B.P i konkretne wdrażanie go w życie to reguły walki konkurencyjnej na rynku (ważny etap), czyli ile sprzedam i za ile.
By zdobyć rynek i zapewnić finansową efektywność dla przedsiębiorstwa, niezbędne są wnikliwe analizy i plany działania przedsiębiorstwa.
Podstawowym zadaniem planu działania jest wykazanie realności osiągnięcia zamierzonych celów projektu i jego ekonomicznej opłacalności.
Biznes Plan zawiera analizy i plany działania w sferze:
instytucyjnej,
produkcyjnej,
technologicznej,
finansowej,
organizacyjnej,
kadrowej.
Plany działania ujmują:
z jednej strony różne aspekty, współzależności związane z realizacją projektu, w tym także wszelkie zagrożenia,
a z drugiej strony określają działania jakie będą podjęte by zapewnić skuteczną ich realizację i zminimalizować wpływ niekorzystnych zdarzeń na wartość rynkową przedsiębiorstwa.
Ważną częścią składową w/w analizy jest określenie realności osiągnięcia wymaganego poziomu rentowności oraz rynku towarzyszącego realizacji danego przedsięwzięcia.
Raporty roczne z działalności przedsiębiorstwa są formą rozliczenia się zarządu oraz rady nadzorczej przed właścicielami akcjonariuszami,
natomiast
Biznes Plan jest podstawowym dokumentem dotyczącym przyszłości.
Biznes Plan jest dokumentem mającym przekonać właścicieli, instytucje finansowe i przyszłych inwestorów do:
sfinansowania modernizacji przedsiębiorstwa, realizacji planów ekspansji,
realizacji nowych przedsięwzięć inwestycyjnych,
udzielenia kredytu lub pożyczki,
założenia nowego przedsiębiorstwa,
połączenia przedsiębiorstw.
Biznes Plan to:
planowanie sukcesu w przyszłości,
dowód, że firma ma receptę na sukces i jest atrakcyjna z punktu widzenia lokaty kapitału,
formalna wizytówka przedsiębiorstwa,
a w przypadku poszukiwania partnera lub finansowania projektu ze źródeł zewnętrznych - to forma publicznej oferty współpracy.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)