To tylko jedna z 12 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Adrian Thompson Pracuje na wydziale Departamentu Informatyki Uniwersytetu w Sussex. Związany z grupą Systemów Ewolucyjnych i Adaptacyjnych, Centrum Komputerowego Sieci Neuronowych i Robotyki i Centrów Studiów Ewolucji. Adrian Thompson w swojej pracy doktorskiej zaproponował i zademonstrował możliwość wykorzystania procesu ewolucji i mechanizmu doboru do projektowania urządzeń elektronicznych. Tym samym został pionierem elektronicznej ewolucji. Thompson wykorzystał programowalne macierze logiczne (FPGA) do ewolucji struktury połączeń. FPGA (Field Programmable Gate Array) bezpośrednio programowalna macierz bramek Rodzaj programowalnego układu logicznego Zawiera rozmieszczone matrycowo komórki logiczne, łączone są ze sobą za pośrednictwem linii traktów połączeniowych oraz programowalnych matryc kluczy połączeniowych umieszczonych w miejscu krzyżowania się traktów poziomych i pionowych Zawierają od 64 do dziesiątków tysięcy bloków logicznych o bardzo zróżnicowanej budowie. Programowanie konfiguracji układu ma miejsce w informacyjnym pliku binarnym, a zdefiniowanie jego „zachowania” odbywa się za pomocą języka opisu sprzętu takiego jak Verilog lub VHDL. Następnie przy pomocy narzędzi syntezy generuje się listę połączeń, która potem w procesie implementacji jest odwzorowywana w konkretnym układzie. Należy zwrócić uwagę, że proces syntezy dopuszcza tworzenie układów logicznych dowolnych rozmiarów, podczas gdy proces implementacji jest próbą wpisania go do konkretnego układu FPGA, gdzie może zabraknąć zasobów do realizacji zadanej logiki. Może być wielokrotnie przeprogramowany po tym jak został już wytworzony, zakupiony i zamontowany w urządzeniu docelowym, np. BIOS we współczesnych płytach głównych. Analiza powstałych układów wykazała zdumiewającą zbieżność z własnościami organizmów żywych (program stał się zalążkiem tzw. Sztucznego życia) SZTUCZNE ŻYCIE SZTUCZNE ŻY AL. (Artifical life) –kierunek badań, który zajmuje się budowaniem modeli życia we wszelkich dostępnych środowiskach (mediach). Przede wszystkim wykorzystuje się środowisko programowe (software), sprzętowe (hardware) i biochemiczne (wetware). Tematyka badań Sztucznego Życia Dotyka całego spektrum życia, od cząsteczek chemicznych po ekosystemy i społeczności. Połączenie biologicznego, jak i technologicznego wątku życia, rzuca się w
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)