To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Jakość - zgodność ze specyfikacją, spełnienie lub przekroczenie wymagań klienta, dostarczanie klientowi tego, czego on dziś potrzebuje, za cenę, którą on z chęcią zapłaci, przy koszcie, który możemy utrzymać, oraz dostarczenie mu czegoś jeszcze lepszego jutro, porównanie tego, czego chciałeś, z tym, co otrzymałeś. Jakość jest niewidoczna, gdy jest dobra, niemożliwa do niezauważenia, gdy jest zła. Odzwierciedlenie wyobrażeń producenta o produkcie.
Dwa konteksty rozpatrywania jakości produktu: technologiczny - cechy:
funkcjonalność
praktyczność niezawodność (zdolność do pracy bezusterkowej); trwałość (okres zachowania cech użytkowych); bezpieczeństwo użytkowania rynkowy Koszty jakości
To nakłady poniesione na uzyskanie pewności, że produkty, które trafiają do rąk klienta wykonane są zgodnie z przyjętą specyfikacją. straty na brakach
wewnętrznych - nie przeniknęły do sfery obrotu. zewnętrznych - przeniknęły do sfery obrotu.
Atest to dokument potwierdzający jakość produktu lub zgodność jego wykonania z obowiązującymi normami, wystawiany przez instytucję upoważnioną do oceny jakości towarów.
Zdobycie atestu na produkt wiąże się z dużymi kosztami, dlatego wprowadzając nowy produkt na rynek, można przeprowadzić badania bez atestu. Należy jednak poinformować o tym osoby badane. Dopiero, gdy będziemy mieć pewność, że sprzedaż danego produktu będzie opłacalna, ubiegamy się o atest, by produkt mógł zostać wypuszczony na rynek.
Certyfikat CE - certyfikat potwierdzający bezpieczeństwo użytkowania produktu; forma deklaracji producenta, że jego wyrób spełnia wymagania wszystkich mających do niego zastosowanie dyrektyw. O ile dyrektywy nie przewidują inaczej, oznakowanie CE jest obowiązkowe i musi być umieszczone na wyrobie, możliwość wprowadzenia towaru na Jednolity Rynek Europejski. Producent sam podejmuje decyzję o umieszczeniu tego znaku na wyrobie i robi to na własną odpowiedzialność. Do momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej zapewnieniem o bezpieczeństwie wyrobu było oznakowanie B . System zarządzania jakością - system zarządzania do kierowania organizacją i jej nadzorowania w odniesieniu do jakości. TQM uczestnictwo wszystkich pracowników w procesie kompleksowego zarządzania jakością. 5 zasad TQM: Zaangażowanie kierownictwa, zrozumiałe cele
Koncentracja na klientach, szkoleniu
Koncentracja na faktach
KAIZEN. Jakość to wszystko, co można poprawić
Powszechne uczestnictwo
Podejście Deminga
zaangażowanie kadry zarządzającej.
(…)
… zarządzającej.
Zrozumienie przyczyn dwóch rodzajów zmienności: zmienności niekontrolowanej, kontrolowanej Przeciwnik kontroli, 14 tez, wyeliminować plany ilościowe.
Przeszkody w realizacji filozofii Deminga: brak stałości: ciągłe chwytanie się nowych teorii przez menedżerów, doraźny zysk, stosowanie ocen, systemu zarządzania przez cele (zarządzanie przez zastraszanie), rotacja kadr kierowniczych.
Podejście…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)