Efficient Consumer Response - definicja i zadania

Nasza ocena:

3
Pobrań: 231
Wyświetleń: 945
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Efficient Consumer Response - definicja i zadania - strona 1

Fragment notatki:

ECR. Efficient Consumer Response (pol. Efektywna obsługa klienta), dla łańcuchów FMCG to strategia zakładająca ścisłą współpracę producentów, dystrybutorów i detalistów dla jednoczesnego podniesienia jakości obsługi i obniżki kosztów (m.in. dzięki zmniejszeniu zapasów).
Głównymi założenia ECR są:
eliminacja działań nie dodających wartości
uznanie zaspokojenia potrzeb ostatecznego klienta za wspólny cel wszystkich współpracujących przedsiębiorstw
pełne wykorzystanie informacji
wspólne eliminowanie barier w przepływie dóbr i informacji
traktowanie czasu przepływu jako miernika sprawności łańcucha dostaw
Cele ECR:
strategiczny - wzrost udziału w rynku
taktyczny - optymalizacja dostaw
operacyjny - redukcja kosztów
Elementami strategii ECR są zarządzanie dostawami (m.in. integracja z dostawcami, zsynchronizowana produkcja, ciągłe uzupełnianie, automatyczne zamawianie) oraz zarządzanie kategorią produktów (m.in. stworzenie odpowiedniej infrastruktury, optymalizacja wprowadzania nowych produktów, asortymentu i promocji) wspomagane przez wymagane technologie i metody wspomagające (m.in. elektroniczna wymiana danych, elektroniczny transfer funduszy, kodowanie produktów, rachunek kosztów ABC).
Kategoria produktów to odmienna i mierzalna grupa produktów i usług, którą można zarządzać jako całością. Dane dobra mogą być postrzegane jako substytucyjne lub w inny sposób powiązane ze sobą w zaspokajaniu potrzeb klienta. Zarządzanie kategorią produktów oznacza odejście od zarządzania każdą marką z osobna do zarządzania całą grupą produktów.
Głównymi korzyściami związanymi z ECR są:
zmniejszenie poziomu zapasów we wszystkich ogniwach łańcucha
skrócenie czasu przepływów
obniżenie kosztów działalności
wyeliminowanie transakcji papierowych i związanych z nimi uciążliwości i pomyłek
podniesienie poziomu obsługi lub utrzymanie dotychczasowego mniejszym kosztem
poprawę zarządzania towarami na półkach
poprawę świeżości produktów, lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów, poprawę stopnia wykorzystania transportu
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz