Edukacyjne szanse życiowe - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 1190
Wyświetleń: 4305
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Edukacyjne szanse życiowe - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

KONSPEKT
Temat: Edukacyjne szanse życiowe (płeć, klasa społeczna, mniejszości etniczne, nierówności
społeczne, kod językowy).
Notatka:
1. „Dlaczego upowszechnienie wykształcenia wyższego nie prowadzi do egalitaryzmu?”
2. „Nierówności społeczne”
3. Kod językowy
4. Szanse edukacyjne a klasy społeczne i mniejszości etniczne
5. Płeć a edukacyjne szanse życiowe
Pytania dla grupy:
1. Z czego może wynikać bezrobocie wśród ludzi z wyższym wykształceniem?
2. Co myślicie o tym, że obecnie ważne staje się nie tyle rzeczywiste wykształcenie, ile
samo posiadanie jak największej ilości dyplomów świadczących o ukończeniu
szczebli edukacyjnych?
3. Jaka jest rola środowiska w zdobywaniu wykształcenia wyższego? (Jak wpływa na nas
otoczenie, że decydujemy się na kształcenie?)
4. Pomimo powszechnego dostępu do edukacji, nie możemy mówić o równości
społecznej, dlaczego?
5. Czy w waszym otoczeniu spotykaliście się z nierównościami społecznymi?
6. Są 3 rodzaje dóbr i chce żebyście powiedzieli mi, które z nich są dla was
najważniejsze. Chodzi mi tu o prestiż, bogactwo i władzę.
7. Czy czynniki takie jak: kolor skóry lub wyznawana religia mogą być barierą
w zdobywaniu wykształcenia w Polsce.
8. Jak byście zdefiniowali własnymi słowami : „co to jest język ?”
9. Jak uważacie , który z rodzajów komunikacji interpersonalnej jest według WAS
najważniejszy?
10. Czy uważacie , że lepszą formą wyrażania myśli i słów jest posługiwanie się kodem
językowym rozwiniętym niż ograniczonym? A może człowiek powinien znać oby
dwa?
11. Jaką rolę dziś odgrywa podział społeczeństwa w edukacji?
12. Dlaczego dzieci z klas robotniczych miały utrudniony w latach trzydziestych
i czterdziestych dostęp do edukacji?
13. Jakie szanse edukacyjne mają osoby biedniejsze w dzisiejszej edukacji i czy są
wyrównywane szanse edukacyjne, jeśli tak to w jaki sposób?
14. Jaki ma wpływ upośledzenie imigrantów na ich funkcjonowanie w szkole?
15. Dlaczego kiedyś płeć była pomijana w socjologicznych badaniach nad edukacją?
16. Kto był częściej przedstawiany w książkach i jak? Dlaczego tak się działo?
17. Czy w szkołach średnich istnieje podział płciowy?
Zadania dla grupy
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz