E-marketing lokalnie ? jak dotrzeć do klienta w pobliżu Twojej firmy?

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 2002
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
E-marketing lokalnie ? jak dotrzeć do klienta w pobliżu Twojej firmy? - strona 1

Fragment notatki:

Artykuł opublikowany przez Praktycy.com. Artykuł zawiera wykresy i ciekawe statystyki. Wyszukiwarka Google nadal pozostaje kluczowym narzędziem przy wyszukiwaniu informacji o lokalnych biznesach. Jednak coraz bardziej wymagającym użytkownikom internetu nie wystarczą już proste wiadomości o firmie, czy usłudze. Internauci, tak jak konsumenci w świecie rzeczywistym, najchętniej wybierają te produkty i miejsca, które zostały im polecone, także przez tych wirtualnych przyjaciół.

  Wrocław, 14.06.2011  E-marketing lokalnie – jak dotrzed do klienta w pobliżu Twojej firmy?  
 Wyszukiwarka  Google  nadal  pozostaje  kluczowym  narzędziem  przy  wyszukiwaniu  informacji  o lokalnych  biznesach.  Jednak  coraz  bardziej  wymagającym  użytkownikom  internetu  nie  wystarczą  już proste  wiadomości  o  firmie,  czy  usłudze.  Internauci,  tak  jak  konsumenci  w  świecie  rzeczywistym, najchętniej wybierają  te  produkty i miejsca,  które  zostały  im  polecone,  także przez  tych wirtualnych „przyjaciół”.  
 
Jak  wynika  z  najnowszych  badao  przeprowadzonych  przez  Harris  Interactive,  amerykaoscy  konsumenci 
szukając informacji na temat  lokalnych firm czy restauracji najczęściej sięgają po wyszukiwarkę Google. 
Co więcej, wyprzedza ona o 13 punktów procentowych yellow pages online oraz media społecznościowe
takie jak Facebook czy Twitter. Nic dziwnego, ponieważ Google coraz więcej wysiłków wkłada w reklamę 
lokalną i rozwijania możliwości reklamowych dla małych, miejscowych przedsiębiorców.  
 Google „bije na głowę” Facebook 
Firma  BrightLocal  przeprowadziła  badania,  z  których  wynika,  że  43%  użytkowników  internetu 
przynajmniej raz w miesiącu korzysta z wyszukiwarki Google, aby zdobyd informacje na temat lokalnych 
usług. 
 
 
Główne czynniki wpływające na decyzje 
konsumentów przy wyborze usługi lokalnej firmy wśród Amerykanów, Marzec 2011
Googl e 
43%
onl i ne yel l ow pa ges
30%
ni gdy ni e przegl ąda m źródeł i nternetowych
30%
s erwi s y opi ni ujące
13%
Fa cebook
12%
ni e wi em/ ni e ma m zda ni a  
6%
Twi tter 
2%
i nne
15%
0%
5%
10%
15%
20%
25%
30%
35%
40%
45%
50%
 
 
Źródło eMarketer, maj 2011 
 
  Praktycy.com 
ul. Braci Gierymskich 156, 50-950 Wrocław 
http://www.praktycy.com 
tel.: +(71) 734 57 82, fax: +(71) 715 62 89 
e-mail: biuro@praktycy.com   
 
Z tym wynikiem narzędzia Google uplasowały się znacznie powyżej Facebook, z którego informację 
czerpie jedynie 12% klientów korzystających później z danej usługi czy kupujących dany produkt. 
Powyższe dane potwierdzają znaczenie Google dla lokalnych firm. - Dwa najskuteczniejsze źródła zwiększające ruch na stronach internetowych lokalnych biznesów to Miejsca Google (Google Places) oraz tradycyjna wyszukiwarka Google – mówi Piotr Krawiec, ekspert od e-marketingu, na co dzieo 
zarządzający agencją marketingową Praktycy.com. Obecnie, w Stanach Zjednoczonych wydatki na 
reklamę w wyszukiwarkach stanowią blisko połowę wszystkich funduszy przeznaczonych na reklamę w 
Internecie. W Polsce udział ten wynosi 30 % i dynamicznie rośnie.  

(…)

… ten wynosi 30 % i dynamicznie rośnie.
Polacy też korzystają z Google
- Obecnie ok. 96% wyszukiwanych informacji w Polsce odbywa się przy pomocy wyszukiwarki Google.
Według ostatnich badao User View Wave, dla ponad 90% badanych internautów źródłem wiadomości o
miejscowych usługach i biznesie są lokalne media online i wyszukiwarki internetowe -mówi Piotr Krawiec
z Praktycy.com. Z opublikowanych przez Google…
… milionach miejsc - restauracji, barów czy innych lokali oraz do kilku nowych funkcji.
Najwięcej badanych przez TMP i comScore (26%) na początku poszukuje adresu, później (21%)
wskazówek jak dojechad do firmy. 14% wyszukuje numery telefonów do firm, 8% na początku zapoznaje
się z ofertą firmy. Respondenci zwracali także uwagę na godziny otwarcia przedsiębiorstwa.
Rekomendacje przyjaciół nadal ważne…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz