Artykuł opublikowany przez Praktycy.com. Artykuł zawiera wykresy i ciekawe statystyki. Wyszukiwarka Google nadal pozostaje kluczowym narzędziem przy wyszukiwaniu informacji o lokalnych biznesach. Jednak coraz bardziej wymagającym użytkownikom internetu nie wystarczą już proste wiadomości o firmie, czy usłudze. Internauci, tak jak konsumenci w świecie rzeczywistym, najchętniej wybierają te produkty i miejsca, które zostały im polecone, także przez tych wirtualnych przyjaciół.
Wrocław, 14.06.2011 E-marketing lokalnie – jak dotrzed do klienta w pobliżu Twojej firmy?
Wyszukiwarka Google nadal pozostaje kluczowym narzędziem przy wyszukiwaniu informacji o lokalnych biznesach. Jednak coraz bardziej wymagającym użytkownikom internetu nie wystarczą już proste wiadomości o firmie, czy usłudze. Internauci, tak jak konsumenci w świecie rzeczywistym, najchętniej wybierają te produkty i miejsca, które zostały im polecone, także przez tych wirtualnych „przyjaciół”.
Jak wynika z najnowszych badao przeprowadzonych przez Harris Interactive, amerykaoscy konsumenci
szukając informacji na temat lokalnych firm czy restauracji najczęściej sięgają po wyszukiwarkę Google.
Co więcej, wyprzedza ona o 13 punktów procentowych yellow pages online oraz media społecznościowe,
takie jak Facebook czy Twitter. Nic dziwnego, ponieważ Google coraz więcej wysiłków wkłada w reklamę
lokalną i rozwijania możliwości reklamowych dla małych, miejscowych przedsiębiorców.
Google „bije na głowę” Facebook
Firma BrightLocal przeprowadziła badania, z których wynika, że 43% użytkowników internetu
przynajmniej raz w miesiącu korzysta z wyszukiwarki Google, aby zdobyd informacje na temat lokalnych
usług.
Główne czynniki wpływające na decyzje
konsumentów przy wyborze usługi lokalnej firmy wśród Amerykanów, Marzec 2011
Googl e
43%
onl i ne yel l ow pa ges
30%
ni gdy ni e przegl ąda m źródeł i nternetowych
30%
s erwi s y opi ni ujące
13%
Fa cebook
12%
ni e wi em/ ni e ma m zda ni a
6%
Twi tter
2%
i nne
15%
0%
5%
10%
15%
20%
25%
30%
35%
40%
45%
50%
Źródło eMarketer, maj 2011
Praktycy.com
ul. Braci Gierymskich 156, 50-950 Wrocław
http://www.praktycy.com
tel.: +(71) 734 57 82, fax: +(71) 715 62 89
e-mail: biuro@praktycy.com
Z tym wynikiem narzędzia Google uplasowały się znacznie powyżej Facebook, z którego informację
czerpie jedynie 12% klientów korzystających później z danej usługi czy kupujących dany produkt.
Powyższe dane potwierdzają znaczenie Google dla lokalnych firm. - Dwa najskuteczniejsze źródła zwiększające ruch na stronach internetowych lokalnych biznesów to Miejsca Google (Google Places) oraz tradycyjna wyszukiwarka Google – mówi Piotr Krawiec, ekspert od e-marketingu, na co dzieo
zarządzający agencją marketingową Praktycy.com. Obecnie, w Stanach Zjednoczonych wydatki na
reklamę w wyszukiwarkach stanowią blisko połowę wszystkich funduszy przeznaczonych na reklamę w
Internecie. W Polsce udział ten wynosi 30 % i dynamicznie rośnie.
(…)
… ten wynosi 30 % i dynamicznie rośnie.
Polacy też korzystają z Google
- Obecnie ok. 96% wyszukiwanych informacji w Polsce odbywa się przy pomocy wyszukiwarki Google.
Według ostatnich badao User View Wave, dla ponad 90% badanych internautów źródłem wiadomości o
miejscowych usługach i biznesie są lokalne media online i wyszukiwarki internetowe -mówi Piotr Krawiec
z Praktycy.com. Z opublikowanych przez Google…
… milionach miejsc - restauracji, barów czy innych lokali oraz do kilku nowych funkcji.
Najwięcej badanych przez TMP i comScore (26%) na początku poszukuje adresu, później (21%)
wskazówek jak dojechad do firmy. 14% wyszukuje numery telefonów do firm, 8% na początku zapoznaje
się z ofertą firmy. Respondenci zwracali także uwagę na godziny otwarcia przedsiębiorstwa.
Rekomendacje przyjaciół nadal ważne…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)