To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład XIX 9.05.2011
Funkcje PR :
PR wewnętrzny
- budowa kultury organizacyjnej
- wytworzenie silnych związków pracowników z firmą, kultury organizacyjnej
- kreowanie wizerunku
PR zewnętrzny
- doprowadzenie misji firmy do grup otoczenia
- wspieranie promocji przedsiębiorstwa
- kreowanie wizerunku
Działania PR nie powinny być jednostronne i jednotorowe ale dwustronne - mają oddziaływać na zewnątrz i wewnątrz - oraz dwutorowe.
PR wewnętrzny:
Najważniejsze znaczenie mają pracownicy mający kontakt ze światem zewnętrznym. 2 grupy pracowników:
Pracownicy ze stanowisk pogranicza - pracują w firmie ale mają bezpośredni kontakt z klientem
Pracownicy pracujący poza firmą (zaopatrzeniowcy, przedstawiciele handlowi), mają największy wpływ na kreowanie wizerunku
Chcemy uzyskać identyfikację pracownika z firmą
Wzmocnienie odpowiedzialności pracowników
Wzrost efektywności
Podstawowym narzędziem PRu wewnętrznego jest komunikacja. Powinna przebiegać na wszystkich płaszczyznach z wykorzystaniem wszystkich dostępnych instrumentów.
PR zewnętrzny:
- wieloaspektowość polityki PR
Cechy charakterystyczne dobrego (skutecznego) PR:
Trwałość
Ciągłość
Systematyczność
Zadania PR mają:
- oddziaływać na ludzi
- kształtować postawy i opinie
Zasady organizacji działań PR:
Badanie stanu wyjściowego (badanie wstępne) - celem jest ustalenie sytuacji przez stworzeniem i realizacją określonego programu PR. Składa się na nie:
Zbieranie informacji (opiera się na nich) - są to informacje o:
- postawach i opiniach grup otoczenia przedsiębiorstwa
- obecnym ogólnym wizerunku przedsiębiorstwa
- wynikach porównania wizerunku naszej firmy z wizerunkiem firm konkurencyjnych
- grupach docelowych, do których kierowane będą działania PR
- faktach i wynikach dotychczasowej działalności firmy
- kanałach przekazu informacji łącznie z uwzględnieniem ich skuteczności
Typy badań wstępnych:
Klasyczne badanie wizerunku przedsiębiorstwa
Badanie skojarzeń związanych z przedsiębiorstwem
Badanie środków przekazu
Zbierani informacji o firmie (gromadzenie potencjalnych treści PR)
Etap planowania PR
- wymaga dokładnej identyfikacji otoczenia
* określenie zakresu
*określenie grup otoczenia do jakich będzie kierować PR
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)