To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Podstawy marketingu Dystrybucja Zadanie:
Przedsiębiorstwo produkcyjne rozważa, jaki rodzaj transportu zastosować, aby dostarczać produkty do swoich magazynów w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie i Rzeszowie. Miesięcznie transportuje się ok. 15000 partii, lecz docelowo planuje się transport 18000 partii.
Rozwiązanie dotychczasowe opiera się na korzystaniu z transportu obcego: firmy spedycyjno - transportowej x. Koszt transportu wynosi 120 złotych za każde transportowane 100 partii. Powyżej 12000 złotych wartości przewozu, przewoźnik udziela 10 % rabatu dla kwoty powyżej 12000. Dostawa do miejsca przeznaczenia następuje do 48 godzin od chwili zgłoszenia.
Rozważane rozwiązanie to zakup własnych środków transportu. Miesięczne koszty stałe amortyzacji samochodu i garaży i ich utrzymania oraz płac stałych wyniosłoby wtedy 8000 złotych, zaś przewidywane koszty zmienne to 0,50 złotych za transport jednej partii.
Drugie rozważane rozwiązanie to korzystanie z firmy spedycyjnej, która proponuje cenę 2 złote za każdą partię i rabat 25 % przy wartości przewozu powyżej 12000 złotych. Dostawa do miejsca przeznaczenia następuje do 12 godzin od chwili zgłoszenia. Narysuj wykres rentowności dla różnych środków transportu. Jaki środek transportu zastosować dla docelowej wielkości sprzedaży?
Jakie są wady i zalety każdego z rozwiązań? Obliczenia dla rozwiązania dotychczasowego: 18000 - docelowa ilość partii 180 * 120 zł = 21600 koszt transportu bez rabatu
21600 - (21600 * 0,10) = 19440 rzeczywisty koszt transportu z rabatem
Obliczenia dla przykładowych wartości partii:
Wielkość partii
Koszty transportu.
Koszt tr. z rabatem
4000
4800
4800
8000
9600
9600
12000
14400
12960
16000
19200
17280
Obliczenia dla pierwszej możliwości: 18000 - wielkość docelowa partii
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)