Dr inż. Marek Kazimierz Buda - strona 3

note /search

Punkt przełączeń - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 0
Wyświetleń: 448

Punkt przełączeń: każda chwila czasu w programie sygnalizacji, w której w przynajmniej jednej grupie sygnałowej ulega zmianie przekazywany przez nią sygnał; Przedział przełączeń: przedział czasu w programie sygnalizacji pomiędzy dwoma dowolnymi punktami przełączeń; Faza w programie sygnalizacji: p...

Stan procesu ruchu na skrzyżowaniu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 371

Stan procesu ruchu na skrzyżowaniu może wpływać na: - długości sygnałów zielonych; - czas cyklu; - kolejność faz; - zestaw realizowanych faz; Sterowanie akomodacyjne wymaga wyposażenia skrzyżowania w detektory ruchu: - punktowe (przejazdu) - rejestruje fakt przejazdu pojazdu nad detektorem; -...

Sterowanie cykliczne - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 14
Wyświetleń: 287

Sterowanie cykliczne: - długości sygnałów zielonych wyznaczane na podstawie przeciętnych obciążeń w długich okresach, określanych z danych historycznych; - niezmienna struktura aktualnie realizowanego programu sygnalizacji; - brak możliwości dostosowania do aktualnego obciążenia; - łatwe do wyzn...

Strumień uczestników ruchu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 0
Wyświetleń: 294

Strumień uczestników ruchu: grupa uczestników ruchu, którzy przekraczają obszar skrzyżowania w określonym przekroju bądź odcinku drogi w tej samej relacji kierunkowej; Trajektoria strumienia: umowna linia, po której przemieszczają się uczestnicy ruchu tworzący strumień; Punkt wejściowy: punkt prze...

Sygnał sterujący - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 0
Wyświetleń: 434

Sygnał sterujący: sygnał świetlny lub akustyczny informujący uczestników ruchu o obowiązujących ich warunkach wkro­czenia w obszar skrzyżowania Sygnał podstawowy: sygnał sterujący informujący uczestników ru­chu o bezwarunkowym zakazie lub warunkowym zezwoleniu na wkraczanie w obszar skrzyżowania; S...

Sygnalizacja - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 518

Główny cel sygnalizacji: rozdzielenie w czasie uczestników ruchu pozostających miedzy sobą w konflikcie; Zalety sygnalizacji świetlnej: - uporządkowanie ruchu i ułatwianie jazdy kierowcom; - zwiększenie

Typy sterowania akomodacyjnego - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 14
Wyświetleń: 357

Typy sterowania akomodacyjnego: - częściowa akomodacja: detektory umieszczone tylko na wlotach ulicy podporządkowanej; sygnał zielony jest wyświetlany dla ulicy głównej dopóty, dopóki nie zostanie zarejestrowane zgłoszenie pojazdu na ulicy podporządkowanej; - pełna akomodacja: detektory umieszczon...

Parametry sygnalizacji

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 0
Wyświetleń: 441

PARAMETRY SYGNALIZACJI: -zbiór min. sygnałów zezwalających -stała wartość dla każdego skrzyżowania -bazowy cykl sygnalizacji - długość cyklu wszystkich skrzyżowań musi być taka sama (dopuszcza się cykle połówkowe lub podwójne) -zbiór efektywnych sygnałów zezwalających lub zabraniających -zbiór prz...

Cykl minimalizujący przeciętne starty czasu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 126

Cykl minimalizujący przeciętne starty czasu dla miarodajnych strumieni priorytetowych: Rozdział efektywnego sygnału zielonego: ; Podstawowa zasada jest rozdział sygnału zielonego na miarodajne grupy sygnałowe proporcjonalnie do ich wsp obciążenia; HCM 2000: ; ; ...

Kryteria instalowania sygnalizacji dla pieszych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 147

Kryteria instalowania sygnalizacji dla pieszych: - liczba wypadków z udzialem pieszych: 0 - 50 pkt - obciążenie pieszych i pojazdów: 0 - 50 pkt Skrzyżowanie: przecięcie, połączenie lub rozwidlenie dróg w jednym poziomie zapewniające możliwość pełnego lub częściowego wyboru kierunku ruchu; ...