Dowód i odwóz ładunków - omówienie.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 875
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dowód i odwóz ładunków  - omówienie. - strona 1 Dowód i odwóz ładunków  - omówienie. - strona 2 Dowód i odwóz ładunków  - omówienie. - strona 3

Fragment notatki:

Dowód i odwóz ładunków do i z portu ogranicza możliwości rozwoju portów.
W obsłudze portów dominuje transport drogowy. 85% kontenerów w Europie jest dowo- i odwożonych samochodami - podstawą ciągnik siodłowy z naczepą (naczepa może zwykle przewieźć 2 kontenery 20'.
Szerokość pojazdów samochodowych najczęściej jest ograniczona do 2,55 m (w niektórych krajach do 2,6 m), wysokość do 4 m.
Długość zestawu siodłowego (ciągnika z naczepą) do 16,5 m.
Pociągu drogowego (samochód ciężarowy jednoczłonowy z przyczepą) do 18,75 m.
Samej naczepy do 13,6 m.
Nacisk na oś nie może przekraczać 11,5 tony.
Barka motorowa typu Europa (długość 85 m, szerokość 9,5 m) umożliwia przewóz w trzech rzedach 54 TEU, nowoczesna, wielka barka motorowa GMS w wersji krótszej (długość - 100m, szerokość 11,4 m) pozwala na przemieszczenie 88 TEU, a zdolność przewozowa typowej, wielkiej barki motorowej GMS o długości 110 m i szerokości 11,4 m - 96 TEU)
UE przywiązuje uwagę do wzrostu udziału transportu kolejowego w obsłudze portów.
Swap body są popularne przy przewozach kontenerów wagonami kolejowymi.
Przewozy całych zestawów (ciągnik i naczepa) wagonami kolejowymi - preferowana w Szwajcarii i Austrii (kraje alpejskie). W Szwajcarii i Austrii korzysta się z niskich i drogich (wysoki koszt zakupu i eksploatacji) wagonów, żeby nie mieć problemu z liniami zasilania. W Polsce takie wagony nie funkcjonują ze względu na marną jakość torów.
Podstawowe mankamenty kolei europejskich to:
Trudna sytuacja finansowa przedsiębiorstw kolejowych i brak środków na inwestycje
Niekonkurencyjne ceny
Trudności w negocjowaniu stawek specjalnych i rabatów
Długi czas dostaw w relacji dom-dom
Niska punktualność
Mała liczba regularnych, wahadłowych pociągów blokowych
Brak lokomotyw, wagonów, a nawet maszynistów
Kiepski stan torowisk, ograniczający prędkość pociągów
Strajki
Brak podejścia marketingowego do klientów (w przypadku kolei państwowych)
W Szwajcarii przewozy szynowo-drogowe dobrze rozwinięte ze względu na dopłaty narodowe.
Eksploatacyjna szybkość pociągu - 30-40 km/h
60% pociągów towarowych dociera na czas.
Kolej to jedyna gałąź transportu, która się zwija - zmniejsza się liczba połączeń, koncentracja na głównych. Przewozy kontenerów wielkim transportem kolejowym w Polsce w latach 2004-2009 w TEU:
2004
2007
2008
2009
281 616
590 965
706 804
426 619
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz