Charakterystyka systemów transportu intermodalnego Charakterystyka systemów transportu intermodalnego - przewóz wagonami niskopodwoziowymi samochodów jednoczłonowych, samochodowych zespołów dwuczłonowych oraz pociągów drogowych w systemie ruchomej drogi - przewóz wagonami samych naczep siodłowych i nadwozi wymiennych; - system HCTS- kontenerowy system toczny-przewóz pojemników transportowych; - przewóz przystosowanych naczep siodłowych na wózkach kolejowych(system bimodalny); - kontenerowy system transportowy -KST- zespół środków technicznych do transportu ładunków w kontenerach wielkich; W pierwszym wariancie (ruchoma droga) możliwy jest tylko przeładunek poziomy, dokonywany za pomocą przechylni lub rampy. Wady ruchomej drogi: - konieczność stosowania niskopodwoziowych wagonów kolejowych; - konieczność wyłączenia z pracy ciągników wraz z kierowcą na czas przejazdu pociągiem - duży ciężar brutto przesyłki Zalety: - prostota operacji załadunku i rozładunku - najkrótszy czas załadunku i rozładunku pociągu. Drugi sposób jest popularniejszy od ruchomej drogi. Polega na przewozie wagonami znormalizowanych nadwozi wymiennych i naczep siodłowych przystosowanych do transportu kombinowanego. Naczepa siodłowa jest tutaj dostarczana na stację przez ciągnik siodłowy a odbierana przez inny. Operacje załadunku i rozładunku mogą odbywać się: - poziomy -za pomocą ciągników - pionowy- za pomocą dźwigów uzbrojonych w specjalne chwytaki. Wady: - konieczność dostosowania wagonów kolejowych do przewozu naczep; - konieczność stosowania specjalnego sprzętu za- i wyładunkowego.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)