Doskonalenie organizacji - omówienie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 105
Wyświetleń: 714
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Doskonalenie organizacji - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

Doskonalenie organizacji: długofalowe działanie, wspieranie przez naczelne kierownictwo, zmierzające do ulepszenia procesów rozwiązywania problemów i odnowy organizacji dzięki skutecznemu kierowaniu jej kulturą.
Kierowanie oparte na współdziałaniu: zarządzanie przez dzielenie się władzą i uczestnictwo podwładnych; przeciwieństwo hierarchicznego narzucania władzy.
Badania nad działaniem: metoda służąca poznaniu przez agentów zmiany OD , jakie usprawnienia są potrzebne i jak najlepiej można pomóc organizacji w ich dokonaniu. Trening wrażliwości: jedna z początkowych technik osobistego rozwoju, niegdyś dość rozpowszechniana w dążeniach do doskonalenia organizacji, kładąca nacisk na zwiększoną wrażliwość w stosunkach międzyludzkich.
Analiza transakcyjna (TA): technika zwiększania skuteczności w kontaktach międzyludzkich, niekiedy wykorzystywana w doskonaleniu organizacji, skupiająca uwagę na stylu i treści komunikowania się.
Konsultacja dotycząca procesów: technika służąca ułatwianiu wzajemnego zrozumienia i zmianie sposobów współpracy przez członków organizacji, prowadzona przez doradców.
Budowanie zespołu: technika zwiększania skuteczności organizacji na poziomie zespołów za pomocą diagnozowania przeszkód w efektywności zespołowej oraz doskonalenia stosunków między zespołami i sposobów wykonywania zadań. - grupa rodzinna: składa się z kierownika i podległych mu pracowników
- grupa specjalna: nowy zespół utworzony do rozwiązania określonego problemu
Działanie
Grupy rodzinne
Grupy specjalne
Diagnoza
Jak nam idzie
Dokąd chcemy dojść
Realizacja zadań Rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, wyjaśnianie ról, ustalanie celów
Specjalne problemy, wyjaśnianie ról i celów, wykorzystywanie zasobów
Nawiązywanie i podtrzymywanie wzajemnych stosunków
Skupianie uwagi na skutecznych stosunkach interpersonalnych, w tym między przełożonymi a podwładnymi oraz między kolegami
Skupianie uwagi na konfliktach między ludźmi lub między jednostkami
Kierowanie procesami grupowymi
Skupianie uwagi na zrozumieniu procesów grupowych i kultury grup
Skupienie uwagi na komunikacji, podejmowaniu decyzji i przydziale zadań
Analiza i negocjowanie ról Techniki stosowane do wyjaśniania i definiowania ról
Techniki stosowane do wyjaśniania i definiowania ról
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz