Dominacja rynkowa i przewaga w czasie jako źródła przewagi konkurencyjnej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dominacja rynkowa i przewaga w czasie jako źródła przewagi konkurencyjnej - strona 1

Fragment notatki:

Dominacja rynkowa i przewaga w czasie jako źródła przewagi konkurencyjnej .
Pozycję dominującą w sektorze mają firmy których udział rynku sektora stanowi przynajmniej 250% udziału sektora następnego co do wielkości konkurenta bądź też udziału na podstawie udziału w rynku (40% wg Kotler'a lub 55% wg Scheperd'a). Natomiast gdy jedna firma uzyskuje ponad 70% udziału w rynku sektora można twierdzić, że ma ona pozycję monopolistyczną. Efektem dominującej pozycji firmy są duże zyski wynikające z silnej pozycji przetargowej wobec dostawców/odbiorców, koncentracji zasobów, efektu doświadczenia, relatywnie niskich kosztów transakcyjnych. Firma dominująca w sektorze kształtuje standardową ofertę w sektorze, wyrażającą się ceną, jakością, informacją, promocją, warunkami sprzedaży i obsługą po sprzedaży. Tym samym tworzy ekonomiczne bariery wejścia do sektora. Efekty dominacji pozwalają firmie na pozyskiwanie i utrzymanie wysokiej przewagi konkurencyjnej. Istota konkurowania na bazie przewagi czasowej czas we wszystkich procesach realnych (badania, drożenia, zaopatrzenie, produkcja, zbyt) jest krótszy aniżeli u konkurentów, a także występuje przyspieszenie w sferze regulacji (analiza, planowanie, decyzje). Przewaga czasowa pozwala jednocześnie uzyskać efekty strategii dyferencjacji i kosztowych. Efekty przewagi to różnorodność oferty, wyższa jakość, niska cena, dużo nowości.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz