DOBÓR PRZEŁOŻEŃ I-ego BIEGU Kryterium I (przyczepności)
Największa siła na kołach napędzanych pojazdu w trakcie ruchu po suchej poziomej nawierzchni o współczynniku przyczepności przylgowej μ1=0,7 i współczynniku oporu toczenia f0=0.02 nie powinna przekraczać wartości granicznej siły przyczepności
Fn max =
(…)
… λ=1,15 K Kryterium II (wzniesień)
Siła napędowa powinna być wystarczająca do pokonania oporów ruchu samochodu przy wjeździe na największe wzniesienie o kącie αmax Fn max = mg( f0*cosαmax+sinαmax ) Maksymalny wskaźnik dynamiczny :
tg - z warunku na przyczepność
Kryterium III (dużych przyspieszeń)
Siła napędowa powinna umożliwić jak największe przyspieszenia wzdłużne pojazdu. Szukamy takiego ib…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)