DOBÓR MOCY SILNIKA
gdzie f =1,25fO dla Vmax 100km/h
Dobór przekładni głównej bilans mocy Jeśli poślizg pomijalnie mały to rt=rd wiec
jeśli uwzględni się poślizg następnie rys się wykresy dla silnika z ZI
na osi rzędnych dorysowuje się dodatko-wa skale dla której np. odpowiada Vp i przenosi się na prawy wykres krzywą mocy na kołach iCP - gwarantuje osiągnięcie największej prędkości
iCP' - dośc korzystne bo pozwala zwiększyć zapas mocy dla prędkości dla których jest to istotne, niekorzystne ze względu na nV nP iCP'' - jest niekorzystny gdyż zmniejsza max prędkość oraz zapas mocy Nadbieg to to bieg dodatkowy iZ+1
(…)
… największej prędkości
iCP' - dośc korzystne bo pozwala zwiększyć zapas mocy dla prędkości dla których jest to istotne, niekorzystne ze względu na nV >nP iCP'' - jest niekorzystny gdyż zmniejsza max prędkość oraz zapas mocy Nadbieg to to bieg dodatkowy iZ+1<1 pozwalający jeździć z dużymi prędkościami na dobrej drodze dzięki czemu oszczędza się paliwo i zmniejsza zużycie silnika przez zmniejszenie obrotów wału…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)