Definicja klasy, tworzenie obiektów-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 392
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Definicja klasy, tworzenie obiektów-opracowanie - strona 1 Definicja klasy, tworzenie obiektów-opracowanie - strona 2 Definicja klasy, tworzenie obiektów-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Definicja klasy, tworzenie obiektów. Porównanie i kopiowanie obiektów.
// Przykład ilustruje różne możliwości występujące przy definiowaniu klasy
public class Czas
{
// definicje pól
private int godz;
private int min;
private int sek;
//konstruktory ; modyfikator dostępu konstruktora powinien być taki sam jak całej klasy
// konstruktor podstawowy public Czas()
{ godz=min=sek = 0; }
// przeciążenie konstruktora
public Czas(int godz)
{
// przesłanianie pola godz
this.godz=godz;
min=sek = 0;
}
//użycie konstruktora w konstruktorze
public Czas(int godz, int min)
{ this(godz,min,0); }
//wykorzystanie innej metody ( nie konstruktora)
public Czas(int godz, int min, int sek)
{ ustawGodzMinSek(godz,min,sek); }
//konstruktor przydatny do kopiowania
public Czas( Czas czas)
{ godz=czas.godz; min=czas.min; sek=czas.sek;}
//metody odczytujące stan obiektu (getters)
public int dajGodz()
{ return godz;}
public int dajMin()
{ return min; }
public int dajSek()
{ return sek; }
// metody ustawiające pola obiektu (setters)
public void ustawGodz(int godz)
{ this.godz=godz;
min=sek = 0;
}
public void ustawGodzMin(int godz, int min)
{ this.godz=godz;
this.min=min;
sek = 0;
}
public void ustawGodzMinSek(int godz, int min, int sek)
{ this.godz=godz;
this.min=min;
this.sek = sek;
}
// inne metody //przesunięcie czasu o 1 sekundę
public void plusSek()
{
if(sek ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz