To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Kto z państwa Kowalskich zadecydował o zakupie kuchenki mikrofalowej?
Decyzja o zakupie kuchenki 4 czerwca 1992 roku była wspólną decyzją państwa Kowalskich. Przebywając w Szwecji w 1989 roku zetknęli się po raz pierwszy z tego typu urządzeniem, którego zalety i funkcjonalność w codziennym dniu sprawiły, że państwo Kowalscy zaczęli myśleć o zakupie kuchenki mikrofalowej. Jednak ówczesna cena tego dobra była zbyt wysoka. Z czasem sytuacja zmieniła się: kuchenki względnie staniały, a ich dochód pozwalał na zakup średniej klasy kuchenki. Pierwszą kuchenkę zakupił pan Kowalski w trzecią rocznicę ich ślubu. Za namową żony zdecydowali się na zwrot kuchenki. Jednocześnie zaczęli szukać nowej, tańszej. Wspólnie zbierali informację jednak bez oczekiwanych efektów. Dopiero przypadkiem, szukając prezentu dla rodziców Ewy, zobaczyli kuchenkę o pożądanych parametrach. Po namowie sprzedawcy i przypadkowego klienta zdecydowali się na zakup tej kuchenki (4 czerwca 1992 r.).
Kiedy została podjęta decyzja dokonania zakupu?
Chęć nabycia kuchenki narodziła się jeszcze podczas studiów (pobyt w Szwecji). Dopiero po kilku latach małżeństwa sytuacja finansowa państwa Kowalskich i ceny kuchenek umożliwiały realizację tego pomysłu. O zakupie pierwszej kuchenki zadecydował pan Kowalski 6 maja 1992 roku, w trzecią rocznicę ich ślubu. Decyzję o zakupie drugiej kuchenki podjęli państwo Kowalscy przy okazji szukania prezentu dla rodziców Ewy 4 czerwca 1992 roku.
Jakie istotne cechy produktu zadecydowały o dojściu transakcji do skutku?
Cechy produktu, które skłoniły państwa Kowalskich do zakupu:
Możliwość szybkiego przygotowania posiłku i skrócenie przebywania w kuchni do niezbędnego minimum,
Wielofunkcyjność kuchenki mikrofalowej: odmrażanie, odgrzewanie i gotowanie, Prestiż wynikający z posiadania dobra luksusowego,
Niezawodność urządzenia,
Analizując proces zakupu, czy można uznać tę decyzję za rutynowe rozwiązywanie problemu, ograniczoną (z niekompletną ilością danych) analizę problemu lub analizę pogłębioną, Jakie etapy można tu wyróżnić?
Analizując proces zakupu kuchenki mikrofalowej przez państwa Kowalskich dochodzi się do wniosku, iż jest to wydłużony proces zakupu. Dotyczy on bowiem dobra drogiego i rzadko nabywanego. Ponadto każda faza procesy została zaakcentowana. Daje się zauważyć, iż konsument - państwo Kowalscy przeznaczył najwięcej czasu na poszukiwanie i ocenę alternatyw dokonanego wyboru, a realizacja zakupu była przedłużona w czasie (zbieranie informacji wśród sprzedawców i użytkowników kuchenek mikrofalowych). Zachowanie państwa Kowalskich można określić jako racjonalne.
Proces decyzyjny zakupu kuchenki mikrofalowej przez państwa Kowalskich składa się z następujących faz:
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)