Popyt, ilość towaru, którą nabywcy są skłonni kupić w określonym czasie przy ustalonej cenie. Przy niezmienności innych warunków rynkowych wzrost ceny powoduje zmniejszenie wielkości popytu, a obniżka ceny wywołuje wzrost wielkości popytu. związane z rynkiem: wielkość dochodów, gdy wzrasta dochód, wzrasta również popyt na dane dobro (i odwrotnie)
cena towaru: (ceny substytutów, ceny dóbr komplementarnych, przewidywania co do kształtowania się cen w przyszłości,
nie związane z rynkiem (pozarynkowe): preferencje konsumentów: (gusty konsumentów, upodobania i przyzwyczajenia,
moda,
czynniki demograficzne: liczba ludności, struktura wiekowa konsumentów, struktura płciowa konsumentów, stan cywilny, poziom wykształcenia, wyznanie,
warunki geograficzne
warunki klimatyczne,
pora roku,
poziom zamożności,
sytuacja gospodarcza,
Jakie czynniki decydują o wielkości popytu?
dostępność substytutów poziom ceny danego dobra znaczenie dobra dla konsumentów długość okresu jaki mają konsumenci na dostosowanie struktury swych wydatków do zmieniających się cen
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)