Ćwiczenia poranne dla dzieci młodszych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1316
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Ćwiczenia poranne dla dzieci młodszych - wykład - strona 1 Ćwiczenia poranne dla dzieci młodszych - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Ćwiczenia dla dzieci młodszych – poranne
Stary niedźwiedź
Ustawienie: jedno z dzieci leży lub kuca skulone i udaje śpiącego niedźwiedzia. Reszta dzieci
chodzi w koło "niedźwiedzia".
Przebieg gry: dzieci ustawiane w kole chodzą dookoła „niedźwiedzia” na palcach
i powtarzają słowa :
Stary niedźwiedź mocno śpi, stary niedźwiedź mocno śpi,
my się go boimy, na palcach chodzimy,
jak się zbudzi to nas zje, jak się zbudzi, to nas zje.
Pierwsza godzina niedźwiedź śpi,
druga godzina niedźwiedź chrapie.
trzecia godzina niedźwiedź łapie!
i w tym czasie niedźwiedź się budzi i "rzuca się" w stronę dzieci. Dzieci uciekają, żeby nie
dać się złapać niedźwiedziowi.
Dziecko, które zostanie złapane przez niedźwiedzia, zostaje "niedźwiedziem"
Ćwiczenia poranne dla dzieci starszych
1. zabawa orientacyjno porządkowa
Kolory
Przybory: piłka ręczna lub siatkowa
Ustawienie: wszyscy w szeregu, jeden z uczestników 10 kroków przed szeregiem.
Przebieg gry: Stojący przed szeregiem rzuca kolejno piłkę do stojących w szeregu, przy czym
wraz z rzutem wymienia nazwę koloru. Każdy chwyta piłkę i odrzuca ją z powrotem
podającemu. Gdy ten wymieni kolor ”czarny”, wtedy piłki nie można chwytać. Kto ją chwyci
traci wszystkie dotychczasowe punkty. Za punkt uznaje się udany chwyt i odrzut. Wygrywa
ten kto zdobędzie 7 punktów.
2. ćwiczenia kształtujące
Ucieczka przed wilkiem
Przygotowanie: Wyznaczenie mieszkania dla wilka, dość daleko od drabinek lub ławek
Zabawa: dzieci idą do lasu rozchodzą się po lesie i zbierają grzyby i jagody wykonując
skłony. Gdy słyszą wołanie: Wilk idzie! – biegną do przodu i jeśli są to drabinki- wchodzą na
czwarty szczebel
Chwyty za przegub, ramię, kostkę
Ustawienie: zawodnicy dobierają się parami, równymi pod względem siły, przy czym pary
ustawiają się w różnych miejscach sali.
Przebieg zabawy: Stojący naprzeciw siebie starają się zręcznymi ruchami rąk starają się
uchwycić wzajemnie za przegub, następnie za ramię, a w końcu za kostkę lewej bądź prawej
nogi. Broniąca się unika chwytów przez chowanie za siebie rąk, skręty ciała itd.
Równocześnie śledząc zachowanie przeciwnika, sam korzysta z okazji, aby go zaatakować i
uchwycić za jedną z wymienionych części ciała. Wygrywa ten kto w walce okaże się
zręczniejszy. W trakcie walki można się przesuwać w różne strony, lecz nie trzeba uciekać
przed zawodnikiem. Walka nie może trwać za długo.
3. zabawy i ćwiczenia stosowane
Gorąca kula
Przybory: jedna lub więcej piłek ręcznych
Ustawienie: luźna gromadka
Przebieg zabawy: Uczestnicy biegają swobodnie. Prowadzący rzuca niespodziewanie pod ich
nogi gorącą kulę. W tedy zatrzymuje się, a osoba, w której stronę piłka się potoczy
podskakuje w miejscu tak, aby jej nie dotknąć. Jeśli bawiący są sprawniejsi, wprowadza się
do zabawy wiele piłek, które rzuca prowadzący.
4. zabawy lub ćwiczenia uspokajające
Kocięta z piłeczkami
Przybory: piłeczki kolorowe
Ustawienie: w luźnej gromadce na czworakach
Przebieg zabawy: Prowadzący rozsypuje piłeczki po ziemi. Dzieci, jak małe kotki, dobiegają
do poszczególnych piłek i bawią się nimi. Potrącając je łapkami, podrzucają, popychają. Gdy
piłki potoczą się dalej biegną za nimi na czworakach, czają się i skradając, jak to czynią kotki,
gdy piłka wymyka im się z łapek.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz