Cele kształcenia - kierunkowskazy, świadomie założone skutki, które chcemy osiągnąć w procesie kształcenia; działania, które mają doprowadzić do takiego stanu rzeczy. Cele kształcenia wg. Okonia: Strona rzeczowa:
opanowanie ogólnej wiedzy o przyrodzie, społeczeństwie, technice i sztuce,
ogólne przygotowanie do działalności praktycznej w świecie,
kształtowanie świadomości oraz opartych na niej postaw i naukowych przekonań.
Strona osobowościowa (podmiotowa):
ogólny rozwój sprawności umysłowej, zdolności poznawczych ze szczególnym uwzględnieniem myślenia oraz uzdolnień twórczych,
rozwój potrzeb kulturalnych, motywacji i zainteresowań poznawczych: społecznych, estetycznych i technicznych,
wdrażanie do samokształcenia i pracy nad sobą przez całe życie Proces kształcenia - systematyczny, planowany, zamierzony i długotrwały zbiór ściśle ze sobą powiązanych dydaktycznych czynności nauczyciela i czynności uczniów. Może inicjować go nauczyciel, ale także uczeń (samokształcenie). Cechy procesu kształcenia wg. Kupisiewicza:
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)