1. Cechy i funkcje nauki NAUKA: system należycie uzasadnionych twierdzeń i hipotez, zawierających możliwie obiektywną wiedzę o zjawiskach i prawidłowościach danej dziedziny rzeczywistości; PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA: dział psychologii, zajmujący się procesami, prawidłowościami i kierunkami rozwoju ludzkiej psychiki, zwłaszcza rozwoju poznawczego, emocjonalnego i moralnego (społecznego); Składniki wiedzy naukowej: obserwacje; problemy; hipotezy (przypuszczalne odpowiedzi); metody badawcze; twierdzenia (udowodniona wiedza); teorie (najbliższe prawdy w danym momencie); dziedziny wiedzy; NAUKA - cechy: ogólność; ścisłość (sposób jednoznaczny); prostota (matematyczna/logiczna); pewność (ukazanie czegoś w najprostszy sposób) - psychologiczna - subiektywna - epistemologiczna - poparcie faktami - logiczna - prawdopodobieństwo niezawodności twierdzeń NAUKA - funkcje: deskryptywna - opisowa; eksplanacyjna - wyjaśniająca; prognostyczna; kontrolna - sterowanie; poprawa jakości życia;
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)