Budowa, działanie wału napędowego z przegubem krzyżakowym

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 4368
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Budowa, działanie wału napędowego z przegubem krzyżakowym - strona 1

Fragment notatki:

Budowa, działanie wału napędowego z przegubem krzyżakowym
Dłuższa część wału wykonana jest zwykle z cienkościennej rury stalowej bez szwu. Rury takie muszą być dokładnie wykonane, z zachowaniem dopuszczalnych odchyłek grubości ścianek, prostoliniowości osi wału.
Do rury z dwóch stron przyspawane są końcówki - widełki przegubu oraz końcówka wielowypustowa, współpracująca z naciętym wielowypustem wewnętrznym drugiej części wału. Połączenie wielowypustowe smarowane jest smarem stałym za pomocą specjalnej smarowniczki oraz zabezpieczone uszczelką filcową przed zanieczyszczeniami. Często stosuje się też osłony gumowe. Krótsza część wału zakończona jest widełkami drugiego przegubu krzyżakowego. Podczas montażu należy łączyć obydwie części wału tak, żeby widełki na obu końcach znajdowały się w tej samej płaszczyźnie.
Ze względu na znaczne prędkości obrotowe oraz stosunkowo niewielką sztywność poprzeczną wały napędowe muszą być bardzo starannie wyrównoważone. Aby to osiągnąć, każdy wał jest wyrównoważany na specjalnej wyważarce. Ewentualne zbyt duże niewyrównoważenie usuwa się przez przyspawanie do rury wału ciężarków korygujących. Ponieważ długość wału ma istotny wpływ na wartość prędkości krytycznej, dlatego nie stosuje się pojedynczych wałów napędowych o długości większej niż 1,6 m. Jeżeli odległość między zespołami jest większa, wówczas wał pojedynczy zastępuje się wałem dzielonym - dwuczłonowym - podpartym w miejscu podziału łożyskiem.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz