To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Bridgetown (Barbados) Opis generalny , głębokości , światła Port Bridgetown został utworzony 1967 roku , jest usytuowany na W od miasta , w N wejściu do zatoki Carlise . Instalacje portowe zostały wybudowane na odzyskanym terenie , od strony morza został zbudowany falochron rozciągający się na 1500 stóp w kierunku NWN i dalej na odległośc 1700 stóp wkierunku N . Znajdują się tam nabrzeża dla 8 statków oceanicznych . Centrum handlowe znajduje się na kei , po E stronie portu . Nabrzeże wewnętrzne o dł 365.1 m oraz nabrzeże zewnętrzne o dł 167.9 m stanowią o ilości miejsc przeładunkowych . Port jest pogłębiony do głębokości 10.5 m , molo w kształcie litery T jest w użyciu przez tankowce i rozciąga się na dł. 129.1 m na SW od pozyskanego terenu , 1/2 kbla w kierunku SE , od wejścia , przez falochrony . Statki cumujące wzdłuż nabrzeży od główek mola , w skład którego wchodzi dalba , jest dł. na ok. 85.3 m z głęb. ponad 12.8 m wzdłuż kei . W nocy molo jest iluminowane . Światło jest wystawione na wys. 14 m na główkach falochronu . Światło jest wystawione na wys. 8.2 m przy N końcu centrum handlowego , ok. 2 1/2 kbla na SE od główek falochronu . Każde z powyższych świateł jest zamontowane z odpowienim fluorescencyjnym znakiem dziennym . Poranna bryza wieje głównie przez 1 godz. po wschodzie Słońca i 1 godz. po zachodzie Słońca . Zaleca się by wchodzić i wychodzić z portu przed świtem i po zmroku . Zagrożenia na podejściach , system obojowania Płycizna , której ostatnia zmierzona głębokość wynosi 8.2 m , leży ok. 3 1/4 kbla na NW od główek falochronu . Tor wodny jest oznakowany przez odpowiednie światła . Głębokości spadają do 9.1 m w odległości 1 kbla na NE od kanału podejściowego . Kanał podejściowy jest przeznaczony dla statków o dużym zanużeniu , z ostatnią sprawdzoną głębokością 9.8 m w 1968 roku , leży na S od płycizny z głęb. 8.2 m . Pogłębiono akwen w porcie . Płycizny są oznakowane przez odpowiednie znaki i boje oraz dodatkowe znaki kardynalne , które separują płycizny od bezpiecznej części toru wodnego . Statki o dużym zanużeniu powinny przechodzić co najmniej 1/2 kbla na S od boi Fareway by uniknąć płycizny z głęb. 8.2 m . Jest niezbędnym utrzymywanie bezpiecznej odległości tak by zachować głębokość 9.1 m , w odległości 2 kbli na SSE od płycizny 8.2 m . Statki o średnim zanurzeniu mogą podchodzić do portu z kierunku NW , przechodząc od strony NE boję Fareway . Ten kierunek podejścia jest zalecany dla
(…)
… na statek przed przybiciem do nabrzeża . Kwarantannę przechodzi się na
kotwicowisku .
Udogodnienia portowe
Cukier i melasa są ładowane metodami masowymi . Cukier luzem może być składowany w
silosach o objętości 80000 ton , które są połączone taśmociągami z elewatorami na kei .
Szybkość przeładunku to ok. 500 ton/godzinę . Ładunki drobnicowe są wyładowywane przy
pomocy osprzętu statkowego . Ciężkie i lekkie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)