Biznes plan - materace

Nasza ocena:

5
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1288
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Biznes plan - materace - strona 1 Biznes plan - materace - strona 2 Biznes plan - materace - strona 3

Fragment notatki:

Biznes Plan Koncepcja rozwoju firmy „MatEx” I. Streszczenie Zadaniem opracowanego biznes planu jest zwiększenie udziału produktów firmy „MatEx” na rynku krajowym, oraz wejście z wyrobami własnymi na obszary rynku, w którym materace produkowane przez firmę „MatEx” a wytwarzane z surowców naturalnych dotychczas nie występowały.
Firma prowadzi działalność w zakresie produkcji materaców z naturalnych wypełnień kokosowych i lateksowych, ich dystrybucję i sprzedaż.
Produkty firmy używane są w branży meblarskiej, produkujące wysokiej jakości meble wypoczynkowe takie jak: kanapy, fotele i łóżka.
Wyroby firmy „MatEx” stanowią około 30 % udziału w ogólnym zapotrzebowaniu rynku krajowego. Pozostałe 70 % zapotrzebowania rynku zaspakajają inne firmy z kraju i zagranicy.
Nasza firma jest jedyną firmą w Europie, która do wytworzenia materaców używa naturalnych surowców. Firmy konkurencyjne, do produkcji swoich materacy używają surowców sztucznych takich jak: pianki, gąbki i włókna sztuczne.
Firma „MatEx” oprócz produkcji materaców prowadzi również działalność handlową w zakresie sprzedaży towarów i materiałów stanowiących półprodukty w postaci wypełnień lateksowych używanych w tapicerstwie, których udział w wielkości sprzedaży jest czterokrotnie większy. Udział w rynku materaców z naturalnych surowców jest ograniczony z uwagi na znacznie wyższą cenę w stosunku do produktów wytwarzanych z surowców sztucznych oferowanych przez konkurencję. Na wysoką cenę produktu firmy „MatEx” składa się zarówno wysoki koszt surowców naturalnych sprowadzanych z krajów afrykańskich jak i błędna polityka cenowa oparta na formule kosztów.
Przychody netto ze sprzedaży wykazane na podstawie rachunku zysków i strat sporządzonego na dzień 31. 12. 2002 r wynoszą 128 220 980,-zł w tym udział przychodów ze sprzedaży produktów własnych wynosi 23 158 152,-zł .
Celem na przyszłość jest zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów poprzez zwiększenie udziału na rynkach dotychczasowych jak i wejście na nowe obszary rynku oraz rozszerzenie asortymentu o produkcją materacy używanych do wyrobu krzeseł i foteli w środkach komunikacji miejskiej i krajowej.
Podstawowym celem jest zwiększenie udziału w rynku w branży meblarskiej z 30 % na 35 % w pierwszym roku wprowadzenia strategii, 45 % udziału w rynku w drugim roku i 50 % udziału w rynku w trzecim roku.
Aby osiągnąć taki wzrost udziału w rynku bez zaangażowania dodatkowych środków inwestycyjnych należy wygospodarować konieczne środki na sfinansowanie inwestycji poprzez oszczędności uzyskane ze zmniejszenia kosztów działalności operacyjnej o 10 %.


(…)

…. Wielkość rocznej produkcji stanowiło około 600 sztuk materaców stosowanych do wyrobu „wersalek”. Wartość rocznej produkcji 60 000,-zł . W 1990 roku firma wzbogaciła się o nowo wybudowaną halę produkcyjną wyposażoną w nowoczesny park maszynowy (z Niemiec zakupiono nowoczesną linię produkcyjną do wytwarzania materacy zmodyfikowaną w Polsce dla potrzeb firmy „MatEx”. W wyniku rozbudowy firmy zwiększono…
… do 73 pracowników. Firma posiada własny transport (2 samochody ciężarowe, 2 samochody dostawcze oraz 3 samochody osobowe), budynki produkcyjne, magazynowe, biurowiec w którym znajduje się sklep firmowy i serwis reklamacyjny. Zasięg działalności firmy obecnie obejmuje 3/4 obszaru Polski.
W pierwszym roku działania spółki w okresie reorganizacji Firma poniosła straty, które w 2002 roku zaczęła odrabiać…
… dywersyfikacji produktu, opartą o uwarunkowania dotyczące produktu i rynku
W celu uzyskania przewagi konkurencyjnej należy wdrażać strategię dywersyfikacji z położeniem szczególnego akcentu na zróżnicowanie produktów pod względem różnorodności asortymentów, modeli materacy z zachowaniem najwyższej jakości produktów. Linia produkcyjna musi wykazywać dużą elastyczność głównie ukierunkowaną na potrzeby rynku…
… standardowe i współczynnik zmienności szacujemy stopień niepewności uzyskania dochodu na niskim poziomie ponieważ odchylenie standardowe jest niewielkie i współczynnik zmienności również jest nieduży.
X. Kontrola
Nadzór i kontrola nad realizacją biznes planu zostaje powierzona Kierownikowi ds. marketingu mgr Kazimierzowi Buła, któremu do pomocy zostają przydzielone podlegające organizacyjnie działy : badań…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz