Badania marketingowe - segmentacja

Nasza ocena:

5
Pobrań: 280
Wyświetleń: 2268
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania marketingowe - segmentacja - strona 1 Badania marketingowe - segmentacja - strona 2

Fragment notatki:



Świadomość konsumenta na temat pielęgnacji włosów ma znaczący wpływ na zakup produktu. Potencjalny klient, dla którego nie ma wielkiego znaczenia, jakiego szamponu do włosów użyje, sięgnie po szampon myjący.
Konsument, który świadomie dąży do tego by jego włosy wyglądały jak najlepiej, wybierze szampon do włosów kosmetyczny. Jest to rodzina szamponów do włosów, w której możemy odnaleźć kosmetyk odpowiedni do naszej fryzury np. szampon do włosów brązowych, kręconych, prostych itp.

Według tego kryterium dzielimy klientów na kilka grup:
Zgorzkniałych,
Konformistów- ceniących poczucie bezpieczeństwa i przynależność do większości,
Poszukujących indywidualistów,
Reformatorów- przeświadczonych o pełnieniu misji dziejowej,
Chaotycznych- stawiających na szybkie bogacenie się,
Aspirujących- ceniących wysoki status społeczny i sukces materialny


c) ze względu na przeznaczenie szamponu
Szampon myjący Szampon kosmetyczny
Szampon medyczny
Świadomość konsumenta na temat pielęgnacji włosów ma znaczący wpływ na zakup produktu. Potencjalny klient, dla którego nie ma wielkiego znaczenia, jakiego szamponu do włosów użyje, sięgnie po szampon myjący.
Konsument, który świadomie dąży do tego by jego włosy wyglądały jak najlepiej, wybierze szampon do włosów kosmetyczny. Jest to rodzina szamponów do włosów, w której możemy odnaleźć kosmetyk odpowiedni do naszej fryzury np. szampon do włosów brązowych, kręconych, prostych itp.
Szampon medyczny zostanie wybrany przez osobę, która chce by włosy wyglądały jak najlepiej, brany jest tu pod uwagę wiek. Wiadomo, że w pewnym wieku klienci borykają się z problemem wypadających włosów.
2. Kryteria dotyczące konsumenta.
a) zdaniem producentów zarysowują się mocno dwie grupy klientek:
Jedną z nich stanowią panie, które nie dysponują dużą ilością czasu na pielęgnacje włosów- śpieszą się do domu, pracy, mają dużo obowiązków. Głowę chcą umyć szybko, dlatego najczęściej wybierają szampony typu 2 w 1 - szampon +odzywka. Czynność tę chcą wykonywać najrzadziej jak to możliwe- np. 2 razy w tygodniu.
Z drugiej strony widoczna jest rosnąca grupa pań, które na pielęgnację włosów poświęcają bardzo dużo czasu i to dla nich na rynku pojawia się coraz większa oferta specjalistycznych szamponów, odżywek, z których korzystanie wymaga większej ilości czasu.
b) ze względu na cechy charakterystyczne włosów konsumenta, wyróżniamy w ofercie szamponów trzy kategorie:
Struktura włosa
Rodzaj włosów
Kolor włosów
W kategorii struktura włosa wyróżniamy:
Włosy cienkie
Włosy przetłuszczające się
Włosy normalne
Włosy suche
Włosy zniszczone
Kolejna kategoria to rodzaj włosów, w której możemy wyszczególnić:
Proste
Falowane
Kręcone
Ostatnia kategoria to kolor włosów:
Blond
Brązowe
Farbowane
Konsument, który świadomie dąży do tego by jego włosy wyglądały jak najlepiej, wybierze szampon do włosów z przeznaczeniem do konkretnego rodzaju włosów. Jest to rodzina szamponów do włosów, w której możemy odnaleźć kosmetyk odpowiedni do naszej fryzury np. szampon do włosów brązowych, kręconych, prostych.
Duża różnorodność produktów danej marki świadczy o dużej wiedzy na temat pielęgnacji włosów i ich potrzeb. Konsument wybierając szampon przeznaczony konkretnie do jego rodzaju włosów czuje satysfakcje z trafności zakupu, posiada większą pewność, że szampon ten spełni jego oczekiwania.
c) podział szamponu ze względu na wzorzec zakupu, czyli kryterium psychograficzne.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz