To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wskaźniki potencjalnej efektywności środków reklamy
Wskaźnik penetracji
Wskaźnik jednostkowych kosztów penetracji
Koszt dotarcia do tysiąca odbiorców reklamy
Wskaźnik penetracji GRP= R * F R- zasięg oddziaływania jako liczba podmiotów odbierających przekaz reklamowy lub udział tych podmiotów w całej zbiorowości odbiorców w określonym czasie,
F - liczba ekspozycji (nadawania) przekazu w określonym czasie
Wskaźnik penetracji - przykład
Przekaz reklamowy spostrzegło 70%,
Przeciętna osoba widziała reklamę w danym okresie 3 razy
GRP wynosi 70*3=210
Wskaźnik ten jest najczęściej wyższy w odniesieniu do telewizji niż do radia Wskaźnik jednostkowych kosztów ekspozycji K je = K R / GRP K je - koszty jednostkowe ekspozycji K R - koszty akcji reklamowej GRP - wskaźnik ekspozycji/penetracji Wskaźnik jednostkowych kosztów ekspozycji
Najczęściej wykorzystywany do liczenia efektywności mediów telewizyjnych i radiowych (przywiązywanie szczególnej uwagi do częstotliwości ekspozycji).
Koszt dotarcia do tysiąca odbiorców K D - koszt dotarcia do tysiąca odbiorców K R - koszt przekazu reklamowego w danym środku przekazu N- nakład (zasięg dotarcia środka reklamy do odbiorców)
Metoda „koszt na 1000”-przykład
Koszt umieszczenia ogłoszenia w miesięczniku A wynosi 2000 zł.- nakład 1,5 mln.
Koszt umieszczenia ogłoszenia w miesięczniku B wynosi 1800 zł. - nakład 1,8 mln
Koszt na 1000 A=1,33 zł.
Koszt na 1000 B = 1,0 zł.
Testowanie akcji reklamowej
Metody testowania:
jury konsumentów
test portfelowy
test teatralny
Jury konsumentów
ok. 100 osób adresatów przekazu reklamowego,
wywiady indywidualne lub grupowe po zapoznaniu z przekazem reklamowym
respondenci oceniają przekaz na punktowej skali ocen.
Test portfelowy
ok. 100 osób adresatów przekazu reklamowego,
porównywanie przekazów rzeczywistych z przekazami roboczymi (utworzonymi tylko dla porównania).
Testy teatralne
do oceny reklamy telewizyjnej i kinowej,
200-600 osobowa grupa,
po prezentacji filmu reklamowego respondenci wypełniają kwestionariusz go oceniający.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)