Audi A4 został zaprezentowany w 1994 roku. Bazą do jego stworzenia była nowa płyta
podłogowa grupy VAG oznaczona PL45 (od 1996 roku zastosowana również w Volkswagenie
Passacie B5). Samochód standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1,6
(ADP /AHL /ARM /ANA /ALZ), 1,8 (ADR /APT /ARG /AVV), 2,4 (APZ /AMM /AGA /ALF /APS
/ARJ /AML), 2,6 (ACZ /ABC) i 2,8 (AAH /ACK / APR / AMX / ALG) L oraz diesle o pojemności 1,9
(AFF /1Z /AHU /AHH /AFN /AVG /AJM/ ATJ) i 2,5 (AFB /AKN) L, których moc przenoszona była
na przednie koła. Później pojawiły się silniki: 1,8 Turbo (AEB /APU /ANB /AWT /AJL), 2,6 (ABC).
Wprowadzono także wersję quattro z napędem na obie osie. Wersją topową Audi A4 był (do
momentu pojawienia się SRS4) model S4 wyposażony w doładowany silnik o pojemności 2,7
(AGB/AZB) L i mocy 265 KM. Można też spotkać A4 ze 170-konnym silnikiem 1,8 T (AWM)
produkowanym na rynek USA oraz (AJL) ze 180-konnym silnikiem montowanym seryjnie w
Europie również w Audi TT.
Nowością było użycie skrzyni biegów Tiptronic która pozwalała na wybór manualnego lub
automatycznego trybu pracy skrzyni biegów
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)