Projektowanie ciągnika siodłowego R500

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1372
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Projektowanie ciągnika siodłowego R500 - strona 1  Projektowanie ciągnika siodłowego R500 - strona 2

Fragment notatki:

Projektowanie ciągnika siodłowego R500 W fazie wstepnej projektowania ciągnika zajeliśmy się tym ,że ten ciągnik jest pojazdem transportowym do pokonywania tras długodyystansowych i musi spełniac wymogi naszych klientów (producentów).
Funkcja projektu rozpoczyna się od analizy tego wymogu w celu opracowania ważnych rozwiązań koncepcyjnych , od konserwatywnych po abstrakcyjne i obejmując najnowsze osiągnięcia technologiczne i rozwój badań naukowych .Aby zaprojektować pojazd musimy uwzględnić następujące czynnki:
-pozycja siedzaca kierowcy
-urządzenia w zasięgu ręki -sposób wykonywanych czynnosci w pojeździe np/ jedzenie czy też spanie
-zadania jakie ma spełniać kabina(lodówke kimatyzacja łóżko)
-moc silnika zależny od rodzaju tras na płaskich drogach lub w górach
Tak więc w tym etapie badań i rozmów z klientami dochodzimy do wniosku że nasz pozjazd powinnen być plastyczny i konfortowy.
Zakładamy więc w fazie wstępnej ,że będzie posiadał :
-kabine z wysokimi standardami (rodzaj kabiny Topline o wyskosci całkowitej 13860 mm
-w kabinie umieszczamy ogrzewanie postojowe o mocy 2 Kw, kimatyzacje postojową, podgrzewane fotele, nagłośnienie CB radio, Zabudowany FMS ( gps,informacje dla pracodawcy o miejscu znajdujacego się pojazdu , ilosci palila ,CO2,informuje o najblizszych przeglądach i wyznacza najbliższe trase
-silnik dalekobieżny ( o pojemnosci 16 l) silnik cicho pracujacy ,ekologiczny Euro 5 spełniajacy normy
-automatyczne pobieranie opłat za przejazd Toll Collect w Niemczech , Wiatol w Polsce,VI AT - w Francji i akceptowane w Hiszpani
i nowoczesny system oswietlenia , zgodny z najnowszymi standardami ( 4 punkty oświetlenia + światła do jazdy dziennej LEDY
-kolor pojazdu -biały- zmniejsza nagrzewanie -Systemy wspomagające jazde :
OPTI CRUISE-automatyczna skrzynia biegów
TEMPOMAT-aktywny tempomat ,dający bezpieczeństwo oraz oszczędność klocków , tarcz i opon
-RETARDE-(3500mm- wyhamowuje w górach )
-system BDF czyli z wymienna obudową
W kolejnym etapie procesu zajmiemy się dokładną , szczegółową inżynierią pojazdów Zralizowanie tego etapu polega na okręsleniu parametró pojazdu , który zawiera szczegóły dotyczące:
-masa 7500kg
-pojazd będzie mierzył 2,260 mm długości a wyskosci 3860
-wysokość wnętrza nad podłogą 2230 mm
-wysokosc wnętrza nad tunelem silnika 2220 mm
-wysokosc tunelu silnika 150 mm
-liczba leżanek 2 -wymiary leżanki dolna 800mm górna 700 mm
-liczba stopnii wejściowych 3 -schowki zew. 2
Pojazd ma napęd o mocy 620kM,skrzynia biegów w pełni automatyczna z automatycznym sprzęgłem

(…)

… został przyjęty do realizowania
-Zakłądamy że pojazd będzie szybki konfortowy ,potrafiący sprostać wymaganie naszych klientów. Kosz zakupu pojazdu 230 tys zł
Zaprojektowany przez nad model będzie wykonany z następujących materialów -kabina -blacha cynkowa (zgrzewanie)
-silnik -metal,skrecami wazne elementy
-oświetlenie -selenowe
-malowanie -lakier precowy(?)
-skrzynia biegów -metal , koła -zbędnę żeliw  

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz