Architektura RITS

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Architektura RITS - strona 1 Architektura RITS - strona 2

Fragment notatki:

ARCHITEKTURA RITS  1)JAKOŚĆ  1.Inteligentny system nawigacji  (IUNS)   2.Kolejowy system E-biznes  (RES)   3.Intermodalny system transportowy  (IMTS)   2)BEZPIECZEŃSTWO  1.Inteligentny system nadzoru bezpieczeństwa  (IESS)   3)WYDAJNOŚĆ  1.Inteligentny system zasobami zarządzania kolei  (IRRMS)   2.Inteligentny system zarządzania operacyjnego kolei  (IOMS)   3.Inteligentny system kontroli i powiadomienia  (ITCDS)     *architektura stworzona dla chińskich kolei  *cztery kluczowe podejścia do architektury systemu;  1)architektura usług 2)architektura logiczna    3)architektura fizyczna   4)wspólna platforma RITS      Inteligentne systemy transportowe na drogach szybkiego ruchu    Czynniki decydujące o możliwościach produkcyjnych transportu;     Infrastruktura transportu    Pozostałe wyposażenie techniczne i tabor (suprastruktura itp.)    Metody działalności transportowej (technologie)     Sprawność organizacyjna systemu transportowego (zarządzanie, spedycja)    Sprawność operacyjna     Struktura rodzajowa czynników wytwórczych (m.in. pracownicy)     Odporność transportu na zdarzenia losowe (np. wypadki, trudne warunki pogodowe)    Zastosowanie ITS na infrastrukturze transportu;   1)zarządzanie ruchem,                  2)zarządzanie kryzysowe                3)elektroniczny pobór opłat    ZARZĄDZANIE RUCHEM - to działania mające na celu możliwie najlepsze wykorzystanie infrastruktury  transportowej (drogi, ulice, parkingi, urządzenia na nich zastosowane itp.) dla zapewnienia  bezpiecznego i efektywnego ruchu osób i towarów.    Cele zarządzania ruchem;  1.  Zwiększanie przepustowości dróg i płynności ruchu  2.  Efektywne wykorzystanie infrastruktury drogowej  3.  Ułatwienie i uporządkowanie ruchu pojazdów i pieszych  4.  Priorytety ruchu  5.  Ograniczenie lub eliminacja określonych użytkowników ruchu (np. samochody ciężarowe)  6.  Obniżenie kosztu transportu (czas. energia)  7.  Poprawa bezpieczeństwa ruchu  8.  Zmniejszenie zależności od użytkowania samochodu  9.  Zmniejszenie kosztów zewnętrznych transportu, głownie emisji i hałasu.    Podstawowe cele i obszary zastosowania ITS na infrastrukturze drogowej;  WZROST BEZPIECZEŃSTWA  (*zapobieganie wypadkom, *reagowanie na wypadek)  WZROST PRZEPUSTOWOŚCI I PŁYNNOŚCI RUCHU  (*systemy; odcinkowe, sieciowe, węzłowe)    Obszary wdrażania ITS;  1.   SYSTEMY ODCINKOWE - zarządzanie poszczególnymi odcinkami ulic/dróg (monitorowanie  ruchu oraz optymalizacja prędkości pojazdów)  2.   SYSTEMY SIECIOWE (KORYTARZOWE)- zarządzanie siecią lub korytarzami transportowymi  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz