ANALIZA SWOT
Analiza otoczenia a także produktu. W zależności od skali przedsięwzięcia wykonują ja eksperci (metoda delficka) lub nie eksperci (właściciel, zarząd). 3. Metodyki wykonywania SWOT:
1. metodyka: Mocne i słabe strony - we wnętrzu przedsiębiorstwa
Szanse i zagrożenia - z zewnątrz
2. metodyka:
Mocne i słabe strony - stan zastany Szanse i zagrożenia - to co może być
3. metodyka:
Mocne i słabe strony - to co zależy od nas
Szanse i zagrożenia - to co nie zależy ode mnie. Analiza SWOIT wskazuje pozycje przyszłej lub obecnej firmy na rynku (skala makro) lub konkretnego jej produktu (mikro skala)
Celem jest okreslenie mocnych (atuty) i słabych (bariery) stron działalności oraz rozpoznanie szans i zagrożeń (zmiany niekorzystne) powstających w jej dalszym i bliższym otoczeniu Zderzenie szans i zagrożeń z mocnymi i stronami firmy pozwala na okreslenie jej pozycji strategicznej, a także może być źródlem ciekawych pomysłow staregii.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (1)
Jadwiga napisał(a):
2017-07-29 18:00:46
Za krótka, niewiele wnosi.