Analiza strategiczna "Pollena"

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 637
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza strategiczna Analiza strategiczna Analiza strategiczna

Fragment notatki:

Analiza strategiczna Fabryki Kosmetyków Pollena - Ewa S.A. Opis dziaalnoci firmy Fabryka Kosmetyków Pollena - Ewa S.A. powstaa w 1994r. w wyniku komercjalizacji i wzicia w odpatne uytkowanie mienia Przedsibiorstwa Pastwowego Pollena Ewa. Jest producentem szerokiej gamy wyrobów kosmetyczno-perfumeryjnych. W ofercie spóki znajduje si ponad 150 wyrobów. S to m.in.: seria kosmetyków lnianych oraz serie dla mczyzn Kanion: Kanion Gold, Kanion Active Sport, Kanion Black i Kanion Sport, w skad których wchodz wyroby perfumeryjne, kosmetyki pielgnacyjne do skóry oraz srodki do pielgnacji wosów. Do znanych wyrobów spóki nale równie damskie produkty perfumeryjne: Eva Eau de Perfum, Eva Active Sport. Znaczn pozycj w produkcji maj szampony i rodki do pielgnacji wosów - serie Eva Nature Style, Zioa Polskie. Spóka jest take importerem, producentem i dystrybutorem preparatów stomatologicznych Elmex. Odbiorcami produktów spóki s klienci indywidualni. Analiza makrootoczenia Analiza makrootoczenia jest bardzo wana dla przedsibiorstwa, gdy dziki niemu moe ono pozna najwaniejsze szanse i zagroenia istniejce w makrootoczeniu i dostosowywa do nich swoje programy rozwoju. W dalszej czsci opracowania zostanie przedstawiona analiza makrootoczenia dla Fabryki Kosmetyków Pollena Ewa S.A. metod scenariuszow oraz metod analizy luki strategicznej jako przykd metody bezscenariuszowej. Metoda scenariuszowa Makrootoczenie sk ada si z otoczenia ekonomicznego, spoecznego, technologicznego, prawnego i midzynarodowego. Dla kadego z nich okrelamy czynniki, które bd miay istotny wpyw na funkcjonowanie Spóki a nastpnie okreslamy si tego wpywu oraz prawdopodobiestwo w y stpienia kadego z trzech moliwych trendów w rozwoju danego czynnika. Analiz tendencji w otoczeniu przedstawia Tablica I. Na podstawie tych danych opracowano trzy scenariusze - optymistyczny, pesymistyczny oraz najbardziej prawdopodobny - przedstawiaj je Tablice II-IV. Analizujc otoczenie na podstawie tych scenariuszy jako ródo szans i zagoe mona zaobserwowa, e najbardziej burzliwymi sferami tego otoczenia, a tym samym sferami od których Spóka jest najbardziej uzaleniona s sfery: ekonomiczna i spoeczna. Ma to niewtpliwie zwizek z tym, e gospodarka polska chocia dynamicznie si rozwijajca nie jest jeszcze wystarczajco stabilna. Natomiast sfer najbardziej ustabilizowan jest sfera regulacyjno-prawna, gdzie mona doszuka si wicej szans ni zagroe. W sferze midznarodowej oraz technologicznej równie dominuj szanse. Mog by wykorzystane dzieki temu , e Spóka dysponuje nowoczesnym zapleczem badawczo-rozwojowym, zintegrowanym komputerowym systemem zarzdzania TETA oraz nowoczes

(…)

…%
10.572
0,86%
rodki kosmetyczne do wosw
46.388
6,87%
59.454
4,53%
68.012
3,70%
rodki kosmetyczne do pielgnacji skry
19.827
5,49%
25.685
3,17%
28.102
3,15%
Analiza otoczenia konkurencyjnego - mikrootoczenia
Najwaniejszymi skadnikami otoczenia konkurencyjnego przedsibiorstwa s dostawcy, nabywcy oraz istniejcy i potencjalni konkurenci. Elementy te odziaywuj na przedsibiorstwo ale rwnoczenie przedsibiorstwo ma moliwo kszta?towania tych elementw . Moliwo ta powinna by istotnym elementem strategii rozwoju. W dalszej czci opracowania analiza otoczenia konkurencyjnego zostanie przeprowadzona metod " piciu si' " M.E.Portera oraz punktow ocen atrakcyjnoci brany.
Metoda "piciu si" M.E. Portera Ocena atrakcyjnoci sektora wg. M.E. Portera polega na analizie piciu czynnikw , ktre rzutuj na t atrakcyjno dla biecych…
… do sektora kosmetykw wydaj si do wysokie, w zwizku z obecnoci na rynku polskim wiatowych potentatw tej brany. Zdobycie pozycji rynkowej wie si ze stosowaniem nowoczesnych, drogich technologii produkcji, prowadzeniem intensywnej polityki marketingowej oraz rozwojem sieci dystrybucji. Jednoczenie sektor znajduje si zapewne w fazie rozwoju co sprawia, e jest on oceniany przez inwestorw jako atrakcyjny…
… jego funkcjonowanie obecnie i w przyszoci. Naley w tym celu okreli pozycje produktw firmy na rynku (macierz BCG) oraz zanalizowa gwne obszary potencjalnych silnych i sabych stron, tzn.:
marketing - znaki towarowe, image firmy, dystrybucja, ranga produktu, polityka cen, organizacja dziaa promocyjnych, znajomo potrzeb klientw, gama konkurencyjnych produktw i usug,
finanse i rachunkowo - zasoby finansowe…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz