Analiza strategiczna - Pol-Press - historia

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza strategiczna - Pol-Press - historia - strona 1 Analiza strategiczna - Pol-Press - historia - strona 2 Analiza strategiczna - Pol-Press - historia - strona 3

Fragment notatki:

Analiza strategiczna POL-PRESS Historia działalności W analizie strategicznej przedstawiam firmę z branży kolportażu prasy w Polsce.
Jest to firma POL-PRESS, która od 11 lat świadczy usługi w zakresie kolportażu prasy w Polsce Południowej. Przez ten okres z niewielkiej lokalnej firmy stała się największym w Polsce regionalnym dystrybutorem prasy. Wraz z rosnącymi potrzebami klientów wzrastał poziom świadczonych usług, co zapewniło firmie dynamiczny rozwój. Wysoki standard obsługi, a także indywidualne podejście do każdego klienta zapewniły przedsiębiorstwu renomę rzetelnego partnera, którego nadrzędnym celem jest zadowolenie klienta. Obecnie obsługuje ona 3.500 tysiąca punktów sprzedaży prasy na terenie południowej Polski (województwa: Małopolskie, Śląskie, Opolskie, Dolnośląskie, Podkarpackie). Od 1995 roku firma poszerzyła swoją działalność o nową usługę skierowaną do firm urzędów i instytucji, polegającą na systematycznej dostawie prasy. Już na początku swojej działalności postawiła na jakość świadczonych usług, elastyczność i bogatą ofertę tytułową. W chwili obecnej posiada w swojej ofercie 2500 pozycji w tym ponad 1000 tytułów prasy obcojęzycznej. Oferujemy bezpłatną dostawę w uzgodnione miejsce o ustalonej przez naszego klienta godzinie. Wprowadziliśmy bardzo korzystny system rabatowy jak również możliwość zmiany zamówienia w dowolnie wybranym okresie trwania umowy. Wszystko to spowodowało, że zaufało nam 2500 największych i najbardziej prestiżowych firm oraz instytucji na terenie całej południowej Polski. Wielkim atutem jest szybkość działania. Jako firma regionalna bez problemów i zbędnej biurokracji potrafimy dotrzeć do każdego klienta. Połączenie zasięgu działania ze szczegółową znajomością rynków sprawia, że POL-PRESS to solidny partner, który spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Zakres działalności Zakresem działalności POL-PRESS jest dystrybucja prasy. W tradycyjnej formie główna funkcja przedsiębiorstwa - kolportaż prasy - realizowana jest dzięki sprawnie działającemu systemowi logistycznemu. Podstawą podejmowania działań w POL-PRESS jest zapewnienie, że odpowiednia ilość towarów będzie dostarczona na właściwe miejsce, we właściwym czasie, przy udziale minimalnych kosztów. Koncepcja ta nosi nazwę „dokładnie na czas” ( just in time ) - rysunek 1.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rysunek 1. Logistyczna koncepcja dostaw

(…)

… komunikacji między podmiotami Grupy, systemu bieżących rozliczeń, Źródło: Opracowanie własne  
Podstawowe założenia
Jednym ze znaczących punktów planu jest podjęcie przez Spółkę realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego, które polega na wykorzystaniu Interentu do pozyskania nowych klientów w ramach miasta Krakowa i pozwoli zwiększyć zakres działania. Jeśli system ten zostanie wdrożony i przyniesie wymierny…
… strategiczny Spółki na najbliższe lata, to zrealizowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego, które pozwoli rozwinąć nowe typy usług.
DOKŁADNIE NA CZAS
(JUST IN TIME)
 
Dostawa tylko we właściwej ilości, we właściwym czasie, we właściwe miejsce
 
Wysoka gotowość sprostania żądaniom klientów
 
Natychmiastowa gotowość dostarczania
Koncentrowanie się na dobrze sprzedających się towarach
Unikanie dużych zapasów

… na usługę w zakresie prenumeraty prasy ­ jest czynnikiem, który powinien być uświadamiany potencjalnym klientom, dlatego konieczne będą liczne kampanie reklamowe i informacyjne, popularyzujące tę formę sprzedaży prasy.  
Tabela 3 pokazuje strukturę oraz dynamikę czynników, które zostały zaliczone do szans - możliwości.
Tabela. Struktura oraz dynamika możliwości
Możliwości - struktura
Dziś
Jutro
Pojutrze…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz