Zbiornik paliwa.
Zbiorniki paliwa wykonuje się ze stali lub tworzyw sztucznych w zależności od ich pojemności oraz przeznaczenia. Zbiorniki stalowe przeznaczone są dla samochodów osobowych, ciężarowych, lokomotyw spalinowych oraz innych maszyn i urządzeń. Charakteryzują się dużą pojemnością (kilkukrotnie większą niż zbiorniki z tworzyw sztucznych). Ze względu na pracę w środowiskach korozyjnych oraz narażenia na uszkodzenia mechaniczne, do wyrobu zbiorników stosuje się stale odporne na korozję z domieszką chromowo - niklową (wg PN-EN 10088-1:1998). Zbiorniki wykonywane są na prasach ciągowych z wykrojów lub wytłoczek wstępnych przez zastosowanie operacji walcowania, wyciągania, wytłaczania i gięcia.
Zbiorniki z tworzyw sztucznych przeznaczone są dla pontonów, łodzi, motorówek, kosiarek spalinowych i innego drobnego osprzętu. Mają małą pojemność (do ok. 25 litrów). Wykonane są z poliamidów - Polanu oraz Tarlonu, które wykazują odporność na działanie czynników atmosferycznych, bardzo dobre własności mechaniczne i elektroizolacyjne. Są odporne na działanie rozcieńczonych kwasów, węglowodorów, olejów, smarów, paliw itp. Otrzymywane są w procesie polimeryzacji.
Rys. 6 i 7 - po lewej zbiornik ze stali nierdzewnej przeznaczony do samochodów ciężarowych; po prawej zbiornik wykonany z tworzywa sztucznego.
5
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)