To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
WYKŁADY: KSZTAŁTOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY Dr Urszula Bukowska, WYKŁAD 1 TOŻSAMOŚĆ – celowa kompozycja elementów identyfikujących organizację, wyróżniających ją spośród innych; sposób w jaki organizacja przedstawia samą siebie innym. Elementy tożsamości są nośnikami „charakteru” organizacji, których zadaniem jest oddziaływanie na zachowania klientów. Elementy tożsamości firmy : o Prezentacja – we wszystkich widocznych przejawach, obejmująca możliwe sposoby podkreślenia „firmowego wyglądu”, odrębności i preferencji organizacji o Osobowość – wartość organizacji, jej misja, cele i wizja o Postępowanie – sposób wyrażania osobowości organizacji poprzez zachowanie pracowników o Komunikacji o Powiązania – Interesariusze organizacji WIZERUNEK ORGANIZACJI to postrzegany przez odbiorców obraz organizacji; odbicie tożsamości organizacji w świadomości odbiorców. Wizerunek organizacji jest tym, co ludzie o niej myślą, a tożsamość tym, za pomocą czego ją identyfikują. PRACODAWCA (art. 1 KP): jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości prawnej, a także osoby fizyczne, jeśli zatrudniają one pracowników. Właściwie: właściciele i kadra zarządzająca (kierownictwo naczelne). Wizerunek pracodawcy to sposób postrzegania organizacji na zewnętrznym i wewnętrznym rynku pracy. MARKA suma produktu oraz pewnej dodatkowej wartości z nim związanej; pewna wartość dodana do produktu, przykładowo jej wizerunek ale z wyłączeniem samego produktu. Rodzaje wizerunku pracodawcy: o Wewnętrzny – odbiorcami wizerunku są wew. Dot. branży (łączny obraz na rynku pracy podmiotów interesariusze (pracownicy) prowadzących działalność w danej branży) o Zewnętrzny – odbiorcami wizerunku są zew. interesariusze Dot. organizacji (byli pracownicy, kandydaci do pracy, urzędy pracy, Dot. działy agencje doradztwa personalnego) Rzeczywisty: wewnętrzne wartości organizacyjne, Silny – obraz jest spójny i wyrazisty; organizacja ma zachowanie i działania, zasięg rynkowej aktywności wyraźnie określone miejsce w świadomości odbiorców i pozycjonowanie firmy Słaby Komunikatywny: informacje przekazywane przez organizację Pozytywny Wyobrażony sobie: obrazy firmy kształtowane przez Negatywny interesariuszy Obojętny Pożądany: wizja wyartykułowana przez założycieli/zarząd firmy Idealny: możliwie najlepsze pozycjonowanie firmy
(…)
…:
Ustalenie pożądanych wskaźników lojalności
Imienna identyfikacja pracowników, na których lojalności pracodawcy zależy
Identyfikacja potrzeb pracowników w ujęciu dynamicznym
Ujęcie pracowników o zbliżonych potrzebach w te same grupy
Sprecyzowanie programów lojalnościowych dla poszczególnych grup
Wybór drogi komunikowania się
Implementacja programów lojalnościowych
Uruchomienie procedur…
… miejsca pracy, którego atmosferę polubią także klienci.
WYKŁAD 4
Techniki komunikowania:
Ustne Wizualne
Pisemne Multimedialne
Czynniki determinujące dobór technik komunikowania:
Stan zatrudnienia Kultura organizacyjna
Struktura zatrudnienia ze względu na różne kryteria Dostępne środki
Charakter relacji interpersonalnych Siła fachowa
Potrzeby informacyjne pracowników:
Potrzeba…
… – specjalna linia telefoniczna dla pracowników, na stałe lub czasowo
Techniki pisemne:
o Czasopisma zakładowe i biuletyny – pełnią funkcję: informacyjną, integracyjną, motywacyjną, budującą
wizerunek, rozrywkową
o Poczta elektroniczna - usługa internetowa, która służy do przekazywania krótkich wiadomości
o Raporty roczne dla personelu – zawierają te same informacje, które przedstawiane są w raportach…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)