Zarządzanie jakością Total Quality Management Projekt

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 2401
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie jakością Total Quality Management Projekt - strona 1

Fragment notatki:

Projekt obejmuje takie zagadnienia, jak: charakterystyka norm PN ISO 9001, jakości, zarządzanie, nazewnictwo wg ISO 8402, charakterystyka TQM, cykl życia wyrobu a jakość.

Zarządzanie jakością na podstawie Z.M. „ BUMAR-MIKULCZYCE” S.A.
SPIS TREŚCI
I. WSTĘP DO PROJEKTU
II. CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Charakterystyka norm PN ISO 9001,9002,9003 z 1994r.
Charakterystyka norm PN ISO 9001 z 2000r.
Jakości - istota
Zarządzanie - istota
Nazewnictwo wg ISO 8402
Twórcy jakości Charakterystyka TQM
Łańcuch wartości
Dokumentacja jakości
Zapewnienie jakości dostaw i zapewnienie jakości w procesie produkcyjnym
Cykl życia wyrobu a jakość
Siedem narzędzi statystycznej kontroli jakości
Certyfikacje i auditing
III. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Prezentacja Z.M. „ BUMAR-MIKULCZYCE” S.A.
Polityka jakości Z.M. „ BUMAR-MIKULCZYCE” S.A.
Dokumentacja systemu zapewnienia jakości w Zaopatrzenie i produkcja
System zapewnienia jakości systemów i procesów
Proces technologiczny opisany w postaci diagramu
IV. PODSUMOWANIE
V. LITERATURA
I. WSTĘP DO PROJEKTU
Kierownictwo wielu przedsiębiorstw uważa, że wprowadzenie systemu jakości, zgodnego z wymaganiami norm międzynarodowych jest czymś koniecznym, bo tego wymagają klienci, ale jednocześnie poszukuje efektywnych metod zarządzania, niezależnie od wprowadzonego systemu jakości. Narodowa Strategia Integracji z Unią Europejską wskazuje, że w warunkach trudnego rynku konkurencyjnego szansę istnienia mają tylko te przedsiębiorstwa, które będą zorganizowane tak, aby sprostać konkurencji . Jednocześnie będą to te przedsiębiorstwa, w których zarządzanie jest ukierunkowane na spełnienie wymagań klienta, oczywiście przy ochronie interesów własnych. Wskazuje również na ważność i konieczność wdrożenia norm międzynarodowych dotyczących zarządzania jakością i zapewnienia jakości.
W systemie jakości są zdefiniowane procesy, będące zestawem wzajemnie powiązanych środków i działań, które przekształcają stan wejściowy w stan wyjściowy. Środki te mogą obejmować personel, zasoby finansowe, instalacje, wyposażenie, technologię i metody. Sposób postępowania w odniesieniu do realizowanych zadań powinien być określony, a dla jednoznaczności postępowania i zapewnienia przestrzegania ustaleń-udokumentowany. System jakości powinien być na tyle rozbudowany, na ile jest to niezbędne do osiągnięcia celów odnoszących się do jakości, a więc do produkowania i dostarczania takich wyrobów, których właściwości będą miały zdolność do zaspokojenia stwierdzonych i przewidywanych potrzeb. Osiągniecie tego celu możliwe jest jedynie przez włączenie wszystkich funkcji przedsiębiorstwa - badania rynku, planowania, projektowania, zaopatrzenia, produkcji, kontroli, zbytu, a komórki organizacyjne realizujące je w jednakowym stopniu będą odpowiedzialne za wyznaczone im zadania, których wynikiem będzie zapewnienie jakości we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz