To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZAGADNIENIA NA EGZAMIN ISTOTA MARKETINGU Ewolucja marketingu: co to jest marketing, ery (wymienić)
Interpretacje marketingu: podejście do marketingu (koncepcyjne, narzędziowe, informacyjno-decyzyjne), co to jest zarządzanie marketingowe
Zasady koncepcji marketingowej: koncepcja marketingowa, zasady koncepcji marketingowej, 12 instrumentów mieszanki marketingowej
OTOCZENIE MARKETINGOWE PRZEDSIĘBIORSTWA Pojęcie otoczenia marketingowego i jego struktura: co to jest otoczenie
Makrootoczenie: co to jest makrootoczenie, 6 grup czynników, globalizacja…
Mikrootoczenie: co to jest mikrootoczenie, składniki otoczenia, trzy możliwe do zastosowania zwycięskie strategie konkurencyjne Michael E. Porter
POSTĘPOWANIE KONSUMENTA NA RYNKU Modele postępowania: zachowania konsumentów na rynku (zamierzone, niezamierzone), koncepcje i modele teoretyczne zachowań konsumentów
Czynniki wpływające na postępowanie konsumenta: czynniki wpływające na proces zakupu (kulturowe, psychologiczne, społeczne, personalne, psychologiczne)
Proces decyzyjny konsumenta: proces zakupu (rozpoznanie, poszukiwanie informacji, ocena wariantów, decyzja zakupu, zachowania po zakupie)
Marketingowe skutki zachowań konsumenta: rodzaje decyzji, kryteria klasyfikacji, kompleksowe,
lojalne wobec marki, pod wpływem impulsu, zwyczajowe
SEGMENTACJA RYNKU Istota segmentacji
Podział rynku na segmenty: kryteria opisujące klienta indywidualnego,
kryteria opisujące przedsiębiorstwa, kryteria behawioralne
Wybór rynku docelowego
POLITYKA PRODUKTU Pojęcie produktu i jego strategii:
klasyfikacje produktów,
struktura i funkcje produktu, jakość produktu, marka produktu, opakowanie - rodzaje i funkcje
Cykl życia produktu na rynku i strategie marketingowe:
fazy cyklu życia, faza wprowadzenia produktu na rynek,
wzrost sprzedaży produktu, dojrzałość produktu,
schyłek życia produktu
Kształtowanie nowego produktu:
istota i uwarunkowania sukcesu nowego produktu, proces rozwoju nowego produktu (etapy procesu rozwoju nowego produktu, akceptacja nowego produktu)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)