Zadania rozwojowe w ciągu życia-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 637
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zadania rozwojowe w ciągu życia-opracowanie - strona 1 Zadania rozwojowe w ciągu życia-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Zadania rozwojowe w ciągu życia
Zadania rozwojowe w ciągu życia
Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo
-Uczenie się chodzenia
-Uczenie się przyjmowania stałego pokarmu
-Uczenie się mówienia
-Uczenie się kontroli nad wydalaniem
-Uczenie się różnic płci i skromności seksualnej
-Tworzenie pojęć i uczenie się mowy do opisu rzeczywistości społecznej i fizycznej
-Nabywanie gotowości do czytania
2. Średnie dzieciństwo
-Uczenie się sprawności fizycznych potrzebnych w codziennych zabawach
-Wytwarzanie zdrowych postaw wobec samego siebie i wzrastającego organizmu
-Uczenie się przebywania z rówieśnikami
-Uczenie się wszelkich ról męskich i kobiecych
-Rozwijanie podstawowych umiejętności czytania, pisania i liczenia
-Rozwijania pojęć potocznych przydatnych w życiu codziennym
-Rozwijanie świadomości, moralności i skali wartości
-Osiąganie niezależności osobistej
-Rozwijanie postaw wobec grup społecznych oraz instytucji
3. Adolescencja
-Osiągniecie nowych, bardziej dojrzałych więzi z rówieśnikami obojga płci
-Ukształtowanie roli męskiej, lub kobiecej
-Akceptacja swojego wyglądu i skuteczne posługiwanie się własnym ciałem
-Osiągnięcie niezależności uczuciowej od rodziców i innych osób dorosłych
-Przygotowanie do małżeństwa i życia w rodzinie
-Przygotowanie do kariery zawodowej ( niezależności ekonomicznej)
-Rozwijanie ideologii ( sieci wartości i systemu etycznego kierującego zachowaniem)
-Dążenie i osiągnięcie postępowania odpowiedzialnego społecznie
4. Wczesna dorosłość
-Wybór małżonka(i)
-Uczenie się współżycia z małżonkiem(ą)
-Założenie rodziny
-Wychowywanie dzieci
-Prowadzenie domu
-Rozpoczęcie pracy zawodowej
-Przyjmowanie odpowiedzialności obywatelskiej
-Znalezienie pokrewnej grupy społecznej
5. Wiek średni
-Wspomaganie dorastających dzieci tak, aby stawali się odpowiedzialnymi i szczęśliwymi ludźmi dorosłymi
-Osiągnięcie dojrzałej odpowiedzialności społecznej i obywatelskiej
-Uzyskanie i utrzymywanie zadawalającej sprawności w pracy zawodowej
-Wypełnianie wolnego czasu zajęciami typowymi dla ludzi dorosłych
-Traktowanie małżonka(i) jako osoby
-Akceptowanie i dostosowanie się do fizjologicznych zmian wieku średniego
-Przystosowanie do starzenia się rodziców
6. Późna dojrzałość
-Przystosowanie się do spadku sił fizycznych
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz