zadania Excel VBA

Nasza ocena:

4
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1099
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
zadania Excel VBA - strona 1

Fragment notatki:


Wektory i pętla For    Pętla   (ang.  loop)  to  instrukcja  strukturalna,  w której  moŜna  wyróŜnić  nagłówek  pętli  oraz  instrukcję  skoku  do  nagłówka.  Wewnątrz  pętli  znajduje  się  ciąg  instrukcji,  które  mogą  być  powtarzane dowolną, skończoną liczbę razy  (jest to kontrolowane za pomocą zmieniającego  się wewnątrz pętli licznika lub zaleŜy od badanego w pętli warunku).     Pętla  For …  Next  powtarza ciąg instrukcji określoną ilość razy.      For  licznik = początek  To  koniec [ Step  krok]             [instrukcje]           Exit For           [instrukcje]    Next  licznik    Zad 1.1.  Napisać program, który obliczy n!    Wskazówka!      Tablica   -  pojedyncza  zmienna  z  wieloma  komórkami,  w  których  moŜna  zapamiętać  wiele  wartości. Wszystkie elementy tablicy mają ten sam typ danych. Dostęp do elementów tablicy  uzyskuje  się  za  pomocą   indeksów .  Indeksem  moŜe  być  zmienna  typu  porządkowego  o  przeliczalnym zbiorze wartości (Integer, Long, Byte).  Ze względu na sposób przydziału pamięci w VBA moŜna wyróŜnić tablice:  1)   statyczne  - o ustalonym z góry (stałym rozmiarze). Tablica taka otrzymuje przydział  pamięci w momencie jej deklaracji.  2)   dynamiczne  - ich rozmiar moŜna zmieniać w trakcie działania programu  Innego podziału moŜna dokonać ze względu na liczbę wymiarów (indeksów potrzebnych do  jednoznacznego  zidentyfikowania  elementu)  tablicy.  MoŜemy  mówić  o  tablicach   jedno -  i  wielowymiarowych .  Zasady deklarowania tablic są podobne do zasad deklarowania innych zmiennych. Przykład:  Dim  tabl(19)  as String   Dim  ciag(1 To 50)  as Integer   Po  nazwie  tablicy,  w  nawiasach  okrągłych,  podaje  się  górny  zakres  indeksów.  Pierwsza  instrukcja  tworzy  zmienną  tablicową  tabl  z  20  elementami  typu  string,  poniewaŜ  domyślnie  tablice indeksowane są od 0!  Liczbową tablicę jednowymiarową utoŜsamia się z  wektorem .    Zad. 2.1 . Do komórek  C5:C20  wpisz następujące liczby całkowite:  2, 38, 99, 24, 8, 25, 68, 24, 61, 22, 49, 39, 80, 85, 50, 82  Utwórz wektor o nazwie  tabl  i wczytaj te liczby wektora. Następnie wypisz liczby do  wiersza  czwartego  począwszy od kolumny  D .    Wskazówka!  Wpisanie wartości zmiennej do określonej komórki arkusza, przeprowadza się wg szablonu:  Cells ( nr_wiersza ,  nr_kolumny ). Value  =   NazwaZmiennej   Pobranie wartości zmiennej z określonej komórki arkusza: 

(…)

… program, który znajdzie minimum i maksimum z bezwzględnych wartości
(funkcja Abs()) elementów wektora i wypisze te wartości pod wektorem. Zmodyfikować
program tak, Ŝeby tło komórek w których znajduje się najmniejsza i największa wartość
zmieniały się na czerwone.
Wskazówka!
Arkusz2.Cells(2, 2).Value = 3 ‘wpisuje do komórki B2 w arkuszu 2 wartość 3
Cells(2,2).Interior.ColorIndex = nr ‘zmienia tło B2…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz