To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Organizacja systemu oświaty po reformie
Nowe podstawy prawne systemu edukacji w Polsce stworzono na początku 1990 roku.
System oświaty obejmuje:
Przedszkola,
Szkoły podstawowe,
Gimnazja (od roku szkolnego 1999/2000),
Szkoły ponadgimnazjalne (od roku 2002/2003),
Wygasające szkoły i oddziały szkół ponad podstawowych,
Szkoły artystyczne różnych stopni,
Placówki oświatowo-wychowawcze,
Placówki kształcenia ustawicznego,
Ośrodki doskonalenia i doszkalania zawodowego,
Młodzieżowe ośrodki wychowawcze i inne.
Reforma systemu oświaty doprowadziła do decentralizacji zarządzania oświatą. Niemal wszystkie publiczne szkoły i instytucje oświatowe są prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego. A mianowicie:
Gminy - zakładają i prowadzą publiczne przedszkola (w tym przedszkole specjalne), publiczne szkoły podstawowe i gimnazja.
Powiaty - prowadzą publiczne szkoły specjalne, (podstawowe i gimnazjalne), wygasające szkoły ponadpodstawowe, szkoły ponadgimnazjalne, a także ośrodki szkolno-wychowawcze, placówki pracy pozaszkolnej (pałace młodzieży, młodzieżowe domy kultury, itp.) i inne placówki oświatowo-wychowawcze.
Województwa - zakładanie i prowadzenie szkół o znaczeniu regionalnym (zakłady kształcenia nauczycieli, placówki dokształcania i doszkalania nauczycieli) i inne jednostki kształcenia o znaczeniu regionalnym.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)