To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład 3
Istota i zakres logistyki dystrybucji:
Producenci Hurtownicy Detaliści Klienci
Transport, Transport, Transport
Informacja rynkowa
Promocja Negocjacje
Zamówienia
Produkty Płatności
Prawa własności Ryzyko Promocja - jest wszechobecna w dzisiejszych czasach
Negocjacje - są potrzebne, aby można było funkcjonować w ramach porozumień
Zamówienie - zawarcie umów
Produkty - przepływają
Płatności - przepływają
Prawa własności - następuje cesja (przekazanie) praw, kupując towar nabywa się nie tylko przedmiot materialny, ale kupuje się również prawo użytkowania danego towaru. Np. w umowie leasingu często nie można przedmiotu leasingu pożyczać.
Ryzyko - działania są obwarowane jakimś ryzykiem, można je ubezpieczyć, ale jest wiele dziedzin, w których ryzyko nie jest objęte ubezpieczeniem.
Struktura kanałów dystrybucji:
Kanałem dystrybucji jest jedna albo więcej firm lub osób uczestniczących w przepływie towarów i usług od producenta do końcowego użytkownika lub konsumenta.
Produkt dostaje się do klienta (jest sprzedawany) zawsze za pośrednictwem kanału dystrybucji.
Kanał jest pewnego rodzaju relacją,
Pomiędzy podmiotami,
Również pomiędzy przedmiotami
Ale także jest to relacja wiązana pomiędzy podmiotami i przedmiotami.
Elementy kanału dystrybucji można podzielić na:
Przedmiotowe
Podmiotowe - można się dogadać z odbiorcą, są bardziej przewidywalne
Obiektywne - są najbardziej nieprzewidywalne, nie mamy na nie zbyt dużego wpływu
Elementy kanału dystrybucji:
Produkt - będący nośnikiem wartości ekonomicznej (cena, ryzyko)
Nadawca - może być jeden, lub może ich być wielu
Odbiorca - może być tak samo jak nadawca jeden, lub może ich być wielu
Informacja - jest najważniejszym elementem
Umowa
Przepływ kapitału
Przestrzeń - definiowana przez czas, odległość, miejsce, sytuację
Czas
W kanale dystrybucji występuje również element ryzyka
Kanał - relacja pomiędzy (tyle zapamiętać na razie)
Najważniejsze jest wyodrębnienie elementów i ich cech
Struktura kanałów dystrybucji:
Filozofie działania - sprzedaż towarów na warunkach:
Loco = miejsce odbioru, odbiorca musi sobie przyjechać po towar w umówione miejsce (gdzie towar jest oferowany) towar bez dostawy
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)