To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Technologie mobilne prof. UE dr hab. Inż. Stanisław Stanek
Wykład 6
Cykl życia aktywności w Androidzie (wykres)
Rozpoczynanie -(1. OnCreate(), 2. OnStart(), 3. OnRestoreInstanceState() - opcjonalna, 4. OnResume() )Uruchamianie
Uruchamianie - (1. OnSafeInstanceState() - opcjonalna, 2. OnPause()) Przerwanie
Przerwanie - (1. OnResume) Uruchamianie
Przerwanie -( ) Zakończenie
Przerwanie -(1. OnSafeInstanceState, 2. OnStop) Zatrzymanie
Zatrzymanie -(1. OnRestart, 2. OnStart, 3. OnResume) Uruchamianie
Zatrzymanie -(1. OnDestroy) Zakończenie
Zdarzenia cyklu życia
onCreate(Bundle) - wywołana podczas pierwszego uruchomienia aplikacji, do jednorazowej inicjacji, parametr: null, lub stan zapisany uprzednio przez metodę onSaveInstanceState()
onStart() - wskazuje że aktywność zostanie wyświetlona użytkownikowi
onResume() - wywołana, gdy aktywność może rozpocząć interakcję z użytkownikiem
OnPause() - wywołana, gdy aplikacja zostaje przesunięta w tło (stan warstwy utrwalania programu powinien być zachowany)
OnStop() - wywołana, gdy aktywność staje się niewidoczna dla użytkownika i nie jest potrzebna (gdy mało pamięci system zakończy proces)
onRestart() - wywołana, gdy aktywność ma być ponownie wyświetlona użytkownikowi po stronie zatrzymania
onDestroy() - wywołana przed zakończeniem aktywności
onSaveInstance(Bundle) - wywołana aby zachować stan aktywności (np. pozycji kursora w polu testowym), zwykle robi to automatycznie
Uprawnienia aplikacji
Po zainstalowaniu aplikacji menedżer pakietów nadaje lub odbiera uprawnienia w zależności od certyfikatów i interwencji użytkownika. Najczęściej używane uprawnienia:
INTERNET - dostęp do internetu
READ_CONTACTS - odczytywanie danych użytkownika
WRITE_CONTACTS - zapisywanie danych użytkownika
RECEIVE_SMS - monitorowanie SMS-ów
ACCESS_COARSE_LOCATION - dostęp do lokalizacji przybliżonej np. sieci komórkowej (dokładność 100m)
ACCES_FINE_LOCATION - dostęp do lokalizacji dokładnej GPS (dokładność około 5m, zależy od widoczności)
Projektowanie UI
Interfejs użytkownika (UI) aplikacji jest definiowany na dwa sposoby:
Proceduralny (w kodzie języka JAVA) i deklaratywny (w plikach XML umieszczonych w zasobach projektu res/layout)
Generowany kod setContentView(R.Layout.main); oznacza odwołanie do pliku res/layout/main.xml
Przykład zawartości main.xml
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)