Wykład - System Android - architektura

Nasza ocena:

3
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1687
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - System Android - architektura - strona 1 Wykład - System Android - architektura - strona 2 Wykład - System Android - architektura - strona 3

Fragment notatki:

Technologie mobilne prof. UE dr hab. Inż. Stanisław Stanek
Wykład 3
System Android - architektura (aplikacje i widżety, Szkielety aplikacji, Biblioteki, Środowisko uruchomieniowe Androida, Jądro Linuksa)
 
Można opisywać biblioteki (OpenGL, SQLite, SGL, SSL…;Mało wiadomo o menedżerze powierzchni, szkielet multimediów; Libc(?))
 
Szkielet do tworzenia aplikacji
Te same narzędzia dla zewnętrznych programistów i programistów systemowych. Każda aplikacja zarejestrowana w systemie może pełnić rolę usługodawcy wobec wszystkich innych aplikacji.
Możliwe jest zastępowanie istniejących aplikacji nowszą funkcjonalnością. Poniżej warstwy aplikacji zbiór usług
Wiele predefiniowanych widoków aplikacji (Views) lists, grids, text boxes, buttons, wbudowana przeglądarka WWW.
Dostawcy treści (content providers) - dostęp do różnych źródeł i współdzielenie danych
Zarządca zasobów - obsługa lokalizowanych komunikatów, grafik, plików definicji ułożenia elementów kontrolnych
Zarządca powiadomień - wyświetlanie ostrzeżeń na listwie statusowej
Zarządca aktywności - obsługa cyklu życia aplikacji
 
Biblioteki
W warstwie linuksowej Android zawiera wiele bibliotek C/C++
Biblioteka systemowa jezyka C (libc)
Biblioteka mediów - obsługa odtwarza…
 
Środowisko uruchomieniowe
wiele bibliotek Javy będących odpowiednikiem standardowych platform takich jak Java Moblie Edition
Aplikacje działają w odrębnych procesach
Możliwe jest tworzenie aplikacji działających na wspólnym procesie
Maszyna Dalvik działa efektywnie w wielu kopiach jednocześnie
Maszyna Dalvik korzysta z funkcjonalności linuksowego kernela v 2.6
 
Podstawy tworzenia aplikacji
Aplikacja może składać się z jednego lub wielu komponentów (aktywności, widoki, usługi, dostawcy treści, odbiorniki komunikatów)
Każdy komponent aplikacji może być aktywizowany indywidualnie przez tą samą lub inne aplikacje (jeśli jest opublikowany)
W aplikacji musi istnie plik manifestu opisujący wszystkie składniki aplikacji i ich wymagania
Aplikacja powinna zawierać zasoby zwielokrotnione dla różnych użytkowników (wersje językowe, rozmiary ekranów)
 
Translacja
Aplikacja.java - aplikacja.class - aplikacja.dex +zasoby - aplikacja.apk
 
Instalacja
Aplikacja.apk + prawa dostępu - urządzenie
 
Komponenty aplikacji
Komponenty stanowią odrębne od siebie i autonomiczne składniki aplikacji. Różnią się cyklem życia i przeznaczenie. Część z nich może pełnić rolę punktów wejścia sterowania z systemu do aplikacji.


(…)

… sterowania z systemu do aplikacji.
Cztery rodzaje komponentów
Aktywność - pojedynczy ekran z UI, np.: lista wpisów, edycja pojedynczego opisu, odczyt pojedynczego wpisu
Usługa - proces drugoplanowy wykonujący długotrwałe przetwarzanie lub obsługujący zewnętrzne zlecenia. Brak UI. Może być uruchamiana przez aktywność. Aktywności mogą komunikować się z uruchomionymi usługami. Przykład odtwarzanie muzyki w tle…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz