Wykład 10, Logistyczne systemy transportu dalekiego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1036
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład 10, Logistyczne systemy transportu dalekiego - strona 1 Wykład 10, Logistyczne systemy transportu dalekiego - strona 2 Wykład 10, Logistyczne systemy transportu dalekiego - strona 3

Fragment notatki:


Logistyczne systemy  transportu dalekiego Logistyczne systemy transportu  dalekiego ? Transport a gospodarka ? Charakterystyki galezi transportu ? Podzial zadan transportowych ? Koszty zewnetrzne w transporcie ? Europejska polityka transportowa ? Intermodalizm ? Miary oceny systemów transportowych ? Nowe idee transportowe ? Optymalizacja procesów transportowych Definicje: Transport  – przemieszczanie towarów, osób lub  informacji w przestrzeni i czasie. System transportowy – tabor, infrastruktura i  odpowiednia organizacja przemieszczania ladunków lub  osób. Zintegrowany system transportowy – system  powiazany róznych galezi transportu, w którym  jednostka ladunkowa sa zintegrowane jednostki  transportowe. Infrastruktura transportowa  – siec dróg kolowych,  linii kolejowych, siec szlaków wodnych oraz wezlów  komunikacyjnych. Proces transportowy – scisle okreslony ciag  czynnosci w wyniku których towar przemieszcza sie od  nadawcy do odbiorcy. Proces transportowy obejmuje: • Faze przygotowania ladunku do przewozu • Faze organizacji procesu przemieszczania • Faze transportu • Faze obslugi prawno – finansowej procesu • Faze oceny i analizy kosztów przebiegu  procesu. Faza transportu to: • Zaladunek u nadawcy • Przewóz jedna lub kilkoma galeziami  transportu • Proces przeladunku • Proces krótkiego magazynowania ew. w  magazynach posrednich • Wyladunek w miejscu docelowym • Kontrola jakosciowa i ilosciowa • W handlu zagranicznym – obsluga celna. Cechy procesu transportowego: • Terminowosc • Pewnosc • Bezpieczenstwo • Krótki czas transportu • Kompletnosc • Zintegrowania techniczne, eksploatacyjne,  organizacyjne (wlasciwe urzadzenia  przeladunkowe i infrastruktura) • Jednakowa pojemnosc wszystkich ogniw procesu  transportowego (bez waskich gardel) • Koordynacja wewnetrzna • Elastycznosc – mozliwosc zmian (np. w razie  awarii zmiana trasy lub srodka transportu). Transport a gospodarka • Wzrost gospodarczy o 100% generuje  wzrost przewozu towarów o 138% oraz  wzrost przewozów osób o 124%. • Do 2010 roku prognozuje sie wzrost o 50%  w stosunku do 1999 t.j. 5% przyrost roczny  roku* * Biala Ksiega Transportu UE – 2001r. Charakterystyka galezi transportu Charakterystyka galezi transportu Podzial zadan transportowych Zmiany podzialu zadan transportowych  pomiedzy galezie transportu w krajach 15- UE. Udzialy procentowe Podzial zadan transportowych Zmiany podzialu zadan transportowych (praca  przewozu tkm) w krajach Europy srodkowej – Polska, Czechy, Slowacja, Wegry. Udzialy  procentowe. Podzial zadan transportowych W UE (praca transportowa tkm). Udzialy  procentowe Infrastruktura transportu

(…)

…%
Transport kolejowy
Transport kolejowy
Rozstaw szyn – 1435 mm
D
225
-
Transport kolejowy
Skrajnia
kolejowa budowli
Skrajnia
kolejowa
taboru kinematyczna
Transport kolejowy
Siec linii
kolejowych w
Polsce w
1960r.
Transport wodny
Klasyfikacja europejska dróg wodnych
sródladowych w AGN
Transport wodny
Klasyfikacja europejska dróg wodnych
sródladowych w AGN, cd.
Transport wodny
Transport wodny sródladowy
Transport lotniczy
Korytarze transportu lotniczego nad Polska
• Masa towarów
– 22 tys. ton/rok
• Liczba
pasazerów
– 3mln osób/rok
Transport lotniczy
• Koszty kongesti w calej UE – 200 mld euro
W Wielkiej Brytanii 40 mld euro
Na granicy Polsko – Niemieckiej 4 mld euro
Koszty zewnetrzne transportu
Europejska polityka transportowa
Europejska polityka transportowa
Miary ocenowe systemu transportowego
Transport…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz