To tylko jedna z 20 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Programowanie w języku C Instrukcje sterujące Instrukcja if if (wyrazenie) instrukcja; -------------------------------------------------------- if (wyrazenie) { instrukcja_1; ……. instrukcja_n; } Instrukcja if if (wyrazenie) instrukcja_1; else instrukcja_2; Instrukcja if if(n0) if(ab) z=a; else z=b; if(n0) { if(ab) z=a; } else z=b; int a,b,c; a=4; b=2; c=3; if(a1) if(b3); b=0; c=1; printf("a=%d b=%d c=%d\n",a,b,c); a=4 b=0 c=1 int a,b,c; a=0; b=2; c=3; if(a=0) c=1; else b=4; printf("...",a,b,c); a=0 b=4 c=3 if(a=7) c=1; else b=4; printf("...",a,b,c); a=7 b=2 c=1 Konstrukcja else-if if (wyrazenie0) instrukcja0; else if (wyrazenie1) instrukcja1; …… else if (wyrazenie_k) instrukcja_k; else instukcja; if (punkty92) ocena=5.0; else if (punkty85) ocena=4.5; else if (punkty78) ocena=4.0; else if (punkty70) ocena=3.5; else if (punkty60) ocena=3.0; else ocena=2.0; Pętla while while (wyrazenie) instrukcja; Oblicza się wyrażenie Jeżeli jego wartość jest różna od zera, to wykonuje się instrukcję Cykl powtarza się, aż wartość wyrażenia stanie się zerem. Wówczas sterowanie przechodzi do instrukcji następnej po pętli. Pętla for for (wyr1; wyr2; wyr3) instrukcja; gdzie: wyr1 – instrukcja inicjalizująca wyr2 – wyrażenie warunkowe wyr3 – instrukcja modyfikująca równoważne rozwinięciu: wyr1; while (wyr2) { instrukcja; wyr3; } Pętla for for(;;){ …. } Pętla nieskończona /może zostać przerwana instrukcją break lub return/ Pętla for for( i=0, j=k; i
(…)
…+c){
case 7:printf("OK\n");
case 5:printf("ZLE\n");
default: printf("popraw\n");
}
OK
ZLE
popraw
a=0; b=2; c=3;
switch(2*b+c){
case 7:printf("OK\n");break;
case 5:printf("ZLE\n");
default: printf("popraw\n");
}
OK
Instrukcja break
Pozwala na wcześniejsze opuszczenie
pętli for, while, do i instrukcji switch
Następuje wyskok z najbardziej
zagnieżdżonej pętli lub instrukcji switch
Instrukcja continue…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)