wstęp do informatyki, rozwiazania zadań

Nasza ocena:

5
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1148
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
wstęp do informatyki, rozwiazania zadań - strona 1 wstęp do informatyki, rozwiazania zadań - strona 2 wstęp do informatyki, rozwiazania zadań - strona 3

Fragment notatki:


Przykłady: przedstawić w postaci dwójkowej liczby całkowite jednobajtowe 109, 94,-28, -56, oraz w postaci szesnastkowej (jeżeli ktoś napisał tylko 7 bitów to automatycznie było to złe rozwiązanie). a) 109 = 64 + 32 + 8 + 4 + 1 ; 01101101 ; 6D b) 94 = 64 + 16 + 8 + 4 + 2; 01011110; 5E
c) -28 d) -56 28 = 16 + 8 + 4 56 = 32 + 16 + 8 00011100 00111000 11100011 11000111 + 1 + 1 ------------------- ----------------- 11100100 11001000 E4 C8 Zapisać w postaci ONP wyrażenie oraz kolejne stany stosu (zawartości stosu po każdym wykonaniu pętli algorytmu zamiany do postaci ONP):
1+4*a-5*b/d^3*c+a-b*c
14a*+5b*d3^/c*-a+bc*- + * + - * - / - ^ / - * - + - * - a*b*3+c/2*d^3/4-e/f*g
ab *3*c2/ d3^*4 / + e f/g* - * * + / + * + ^ * + / + - / - * - 4-a/2*b^3*6-f*g/d+c^3/4
4a2/ b3^*6 *-fg* d/c3^4/ + Dany jest alfabet oraz zbiór stanów , gdzie to stan początkowy, to stan końcowy a na taśmie znajduje się napis xxyzzy yyxzxy yyxxzz. Sprawdzić czy maszyna Touringa o następującej tablicy charakterystycznej:
q 0 q 1 q 2 q 3 X q 1 P
q 1 P
q 2 P
q 3 P
Y q 1 P
q 2 P
q 3 P
q 3 P
Z q 0 P
q 3 P
q 1 P
q 3 P
oraz której głowica znajduje się nad pierwszym symbolem tego napisu i będąca w stanie początkowym

(…)

… rekurencyjną funkcję w C/C++ realizującą problem wież Hanoi:
void Hanoi( int n, int nFrom, int nTo );
Zakładamy, że kołki są ponumerowane: 1, 2, 3 oraz realizacja przenoszenia krążka w funkcji jest reprezentowana poprzez wydruk na ekran postaci np.: move disc from 1 to 3
void Hanoi( int n, int nFrom, int nTo )
{
if( n > 1)
{
Hanoi( n-1, nFrom, 6-nFrom-nTo );
Hanoi( 1, nFrom, nTo );
Hanoi( n-1, 6-nFrom-nTo, nTo );
}
else
cout << ”move disc from ” << nFrom << ” to ” << nTo << '\n';
// tu WAZNE spacja po from oraz spacje przed i po to
}
Napisać funkcję, która czyta znakowo z klawiatury (getchar()) liczbę rzeczywistą w postaci: 123.056 i oblicza jej wartość.
// tu kazda postac jest możliwa czyli sa znaki +, - albo nie, jest kropka dziesietna i po niej jest lub nie ma czesci ulamkowej, lub nie ma kropki…
… i nie zaakceptuje.
b)
0
1
2
2
1
1
2
Y
Y
x
z
x
y
Napis przeczyta, ale nie zaakceptuje.
c)
0
1
2
2
2
1
3
Y
Y
x
x
z
z
Napis przeczyta i zaakceptuje.
Napisać program w przykładowym języku maszyny typu von Neumanna (DC2):
dana jest tablica: str:.WORD, 3#32,52,3#49,2#48,50,54,36,55,57,66,49,0 ;string c++
wy: obliczyć wartość liczby ósemkowej zapisanej znakowo i poprzedzonej spacjami
(skrótowo)
str:.WORD, #32,52,3#49,2#48,50,54,36,55,57,66,49,0
; str jest łańcuchem znakowym czyli zakończony zerem i to jest koniec
; łańcucha lub końcem algorytmu jest znak nie będący cyfrą ósemkową
; oczywiście po pominięciu ewentualnych spacji
adr:.WORD, str
val: .WORD, 0
x: .WORD, 0
.CODE
et1: load, @A, ((adr))
jzero, end
sub, @A, 32
jzero, et2
load, @A, ((adr)) ; może też być add, @A, 32
sub, @A, 55 ; kod siódemki czyli ostatniej cyfry ósemkowej
jpos…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz