Wielka Brytania, Malta - systemy szkolne - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 588
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wielka Brytania, Malta  - systemy szkolne - wykład - strona 1 Wielka Brytania, Malta  - systemy szkolne - wykład - strona 2

Fragment notatki:

PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA systemy szkolne - Malta i Wielka Brytania:
KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI (WIELKA BRYTANIA i MALTA):
1. PRE SERNICE:
Kształcenie wstępne najczęściej na uniwersytecie
Po 4 latach można już uczyć (stopień BE)
Po ukończeniu studiów z jakiegoś przedmiotu (np. fizyki) studia podyplomowe (1 rok) PGCE - podyplomowe świadectwo umiejętności pedagogicznych uprawnia do podjęcia nauczania
2. WŁĄCZENIE DO ZAWODU:
W ramach 1 i 2 oku pracy nauczycieli
Nauczyciele poznają instytucję szkoły, doskonalą siebie
3. CIĄGŁY ROZWÓJ ZAWODOWY:
Nauczyciel cały czas doskonali się i dostosowuje się do zmieniającego otoczenia
Ocenianie przejęte z Anglii
Brak drożności poziomowej
Nie ma kultury ściągania, dzieci biorą odpowiedzialność za swoją naukę
Studenci: - III rok - semestr zimowy - praktyki - IV rok - semestr letni - praktyki - jeżeli student raz nie zda egzaminu z praktyki, ma tylko 1 szansę dodatkową - praktyki jako podstawowy element decydują ot ym, kto pracuje w zawodzie nauczyciela
1987 r. przyznano nauczycielom status: - nauczyciele mogą być profesjonalistami - można tworzyć standardy
1988 r. - wydział edukacji na Uniwersytecie wprowadził kursy rozwoju zawodowego, aby udoskonalić to, co dzieje się w szkole
1994 r.: - wprowadzono obowiązek udziału w kursach dla nauczycieli - kursy są bezpłatne, w trakcie roku szkolnego - zdobyte kwalifikacje przekładają się na awans zawodowy
należy połączyć 3 etapy rozwoju nauczyciela
nauczyciele rozwijają się w obrębie szkół
praktyki jako najważniejszy przedmiot zdobywania doświadczenia
nauczyciel jako przywódca danej grupy, osoba, która wprowadza zmiany
opieka nad nauczycielem i studentem ze strony Uniwersytetu opiekun praktyki zajmuje się metodyką i dydaktyką nauczania
ZASADY TWORZĄCE SZKOŁY ROZWOJU ZAWODOWEGO:
1. PARTNERSTWO:
między szkołami a uczelniami wyższymi
osoby, które rozpoczynają pracę jako nauczyciele muszą być jak najlepiej przygotowani do wypełniania swoich obowiązków
2. DOSKONALENIE JAKOŚCI EDUKACJI:
szkoły rozwoju zawodowego doskonalą jakość edukacji oferowanej uczniom i studentom i wzmagają ciągły rozwój zawodowy nauczycieli
uczenie się jest odnoszone jako proces do uczniów, studentów, nauczycieli akademickich, rodziców
proces uczenia się traktowany jako proces aktywny
3. PRZYWÓDZTWO:


(…)

… I DOSKONALENIE ZAWODOWE:
spójny plan przygotowania zawodowego nauczyciela
edukacja i rozpowszechnianie: - ocenianie praktyki pedagogicznej - prowadzenie badań w działaniu - podejmowanie refleksji nad praktyką
5. SYSTEMOWE WEWNĘTRZNE ZMIANY SZKOŁY:
tworzenie wizji szkoły przez wszystkich (nauczycieli, rodziców, uczniów)
powiązanie między uniwersytetem a szkołami - uniwersytet może pomóc w prowadzeniu diagnoz…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz