warianty na poprawę działu marketingu

Nasza ocena:

4
Wyświetleń: 539
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
warianty na poprawę działu marketingu - strona 1

Fragment notatki:


Celem dla firmy Comarch SA jest zwiększenie efektywności działu marketingu, jednak, aby to było możliwe należy wprowadzić zmiany, można tego dokonać za pomocą pewnych metod, o których była mowa we wcześniejszych rozważaniach. Metody te nie mogą być zastosowane równocześnie, należy dokonać wyboru, która z tych metod inaczej mówiąc, który wariant jest „najlepszy” dla naszej firmy. Za słowem „ najlepszy” rozumiejąc najbardziej opłacalny, który przy niewielkich kosztach zagwarantuje większe przychody w przyszłości. Aby najlepiej to ocenić odpowiednie jest stwierdzenie plusów i minusów wprowadzenia poszczególnych wariantów. Pierwszy wariant to zatrudnienie nowych wykwalifikowanych pracowników . Należy wziąć pod uwagę, iż jest to czasochłonny i kosztowny proces. Rekrutacja wiąże się z kosztami zamieszczenia ogłoszeń oferujących prace oraz wynagrodzeń dla pracowników prowadzących rozmowy kwalifikacyjne. Występuje też zagrożenie, że zatrudnienie pracownicy nie spełniają oczekiwanych wymogów. Ponadto okres zaadaptowania się nowych pracowników też może potrwać kilka tygodni i obecni pracownicy mogą mieć trudności z nawiązaniem z nimi kontaktów. Plusami, jakie występują dzięki zastosowaniu tej metody to przy znalezieniu odpowiednich osób na dane stanowisko, pojawia się świeże spojrzenie z zewnątrz, mogą być zaproponowane nowe pomysły oraz praca stać się bardziej efektywna. Drugi wariant zapewnienie szkoleń podwyższających kwalifikacje obecnych pracowników działu . Jest to proces trwający krócej niż poprzednio wspomniany wariant, jednak tak samo ma swoje plusy i minusy. Do plusów przede wszystkim zalicza się znajomość pracowników oraz zaufanie do nich. Jednak istnieje zagrożenie, iż pojawią się opory pracowników, co do konieczności kształcenia, któremu będą musieli przeznaczyć czas.
Trzeci wariant to nawiązanie współpracy z agencją marketingową . Jest to zdecydowanie najdroższy wariant. Takie wyspecjalizowane agencje oferują swoje usługi za wysoka cenę, ale wiąże się to z prawie 100% skutecznością, profesjonalizmem i doświadczeniem, które może być bardzo przydatne działowi marketingu firmy Comarch SA. ten wiąże się z największym prawdopodobieństwem powodzenia. Osiągnięcie wysokich efektów, jakie mogą wystąpić dzięki realizacji takiej współpracy stanowi wysokie prawdopodobieństwo.
Czwarty i zarazem ostatni wariant to pakiet motywujący dla pracowników w skład, którego wchodzić będzie premia za wyniki oraz możliwość awansu . Jest to najtańsza z możliwości, która może wystarczająco zmotywować pracowników. Często wydaje się, że „ starzy”, znużeni pracownicy nie mogą zaproponować nowego, innowacyjnego podejścia bądź rozwiązania, jednak okazuje się, że niekiedy wystarczy im zaproponować korzystną ofertę. Jednak istnieje duże ryzyko, iż efekty, jakie mogą być osiągnięte z realizacji tego wariantu będą najmniejsze. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz